Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Del Skrevet 2. november 2006 Måtte ta haste ks for 4 mnd siden grunnet fullstendig morkakeløsning. Barnet hadde 1 time opplivning og jeg holdt på å blø ihjel. Fikk mye samtaler med alle involverte etter dette så vi har fått kjempe oppfølging fra alle i helsevesenet. Problemet er at jeg drømmer om hendelsen ofte om nettene. Våkner av at jeg er kjempe stressa og tror at ungen ikke er født enda, at jeg er gravid og morkaken løsner og jeg blør mye. Noen som har hatt lignende opplevelse? Eller er jeg gal Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6939945-mareritt-om-katastrofekeisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege:) Skrevet 3. november 2006 #2 Del Skrevet 3. november 2006 Du er langt i fra gal!! Det samme skjedde meg! Og jeg er heeelt på bølgelengdte med det du føler! Datteren min er nå 14mnd. og det er først nå jeg klarer å tenke på fødselen uten å få frysninger! Men, det skal sies at jeg fikk morkakeløsningen 5uker før termin og at jeg måtte liksom holde maska og være sterk for henne, så jeg oppsøkte ikke noe hjelp til å bearbeide fødselen før nå! Og det er dumt! Og sykehuset tilbød aldri noe psykisk hjelp, noe jeg virkelig HATER de for! Kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke de gjorde det! Så ta kontakt med sykehuset, kirurgen som tok i mot barnet ditt, legene, sykepleierne -alle som var involvert og ha samtaler med de! De kan gå gjennom det som skjedde med deg og så hvis ikke det er nok ville jeg gått en tur til psykolog eller noe, for det er så utrolig viktig å snakke om det!! For det du og jeg har opplevd er noe helt forferdelig dramatisk og JÆVLIG!! Men det blir bedre altså!! Jeg trodde aldri jeg skulle komme over det, men heldigvis føler jeg at ting er litt lettere nå Så ta tak i det nå og ikke vent, sånn som jeg gjorde! Og skulle du trenge å snakke med noen, så er det bare å øse litt over på meg og Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6939945-mareritt-om-katastrofekeisersnitt/#findComment-6942448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Del Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg måtte ha katastrofesnittpga morkakeløsning i uke 32. Sleit veldig med det i ettertid, og fikk helle ikke mye hjelp som Hege her skriver...Men jeg har nå oppsøkt Ullevål igjen og fått snakket med fødselslegen og alt som skjedde...Det hjelper! Har fått vite at det er større sjangse for at det kan skje igjen med nr. 2, men det får jeg ta når det kommer... Ønsker deg lykke til videre, og du er ikke alene om å slite med dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6939945-mareritt-om-katastrofekeisersnitt/#findComment-7284446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
curly78 Skrevet 5. desember 2006 #4 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei. Min sønn er nå 2 år og jeg har fortsatt ikke "kommet over" mitt katastrofekeisersnitt.Min fødsle ble satt igang med drypp da jeg gikk langt over terminen, og plutselig gikk alt galt og jeg ble i hui og hast lempet på en båre og flydd nedover gangen for å ta keisersnitt. Jeg mistet over 2 liter blod, og fikk ett langt rift både innvendig og utvendig av livmora, velsegutt såg jeg kun ett kort øyeblikk det første døgnet han levde. På sykehuset, Ullevål, ble det snakket endel om det som skjedde og jeg følte det gikk nokså greit, men i senere tid så gjør det jo ikke det. Det er jo egentlig på tide med søsken snart, men jeg fatter ikke åssen jeg skal tørre det. Jeg må ta planlagt keisersnitt pga riftet jeg fikk, men fortsatt er dette som ett mareritt for meg. Ser faktisk ut som om det bare blir en unge her i huset. Ihvertfall på lang tid fremover. Jeg fikk med meg min journal hjem og har lest denne gjentatte ganger, det har ikke hjulpet meg, men kanskje du kan klare å bearbeide litt ved å sette deg skikkelig inn i hva som skjedde. Lykke til ihvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6939945-mareritt-om-katastrofekeisersnitt/#findComment-7354431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå