Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hei! Jeg vil bare fortelle at jeg var på sykehuset i dag for å snakke om fødselen og sjekk av babyen på UL. Jeg har nemlig begynt å grue meg endel til fødselen. Jeg hadde en litt kjip fødsel forrige gang. Min førstefødte var en såkalt "stjernekikker" og jeg hadde 12 timer med rier og alt klart men babyen ville ikke ned i bekkenet og endte opp med keisersnitt. Dette er noe jeg ikke vil gjenta. Ligge i mange timer og så få keisersnitt. Jeg vil veldig gjerne prøve å føde normalt men vil ha en lav terskel for å få ks. Og det får jeg!!! Hvis det ikke skjer fremgang under fødsel i løpet av to timer så blirdet ks. Syntes det høres greit ut. Så fikk jeg UL og babyen ligger som den skal foreløpig, men han har ikke festet hodet enda så han kan endre stilling, som er noe jeg frykter. Legen estimerte vekten på babyen til rundt4000 gr ved fødsel. Mente også at babyen kom tidligere en termin, tør ikke helt å håpe på det men.... Føler at denne samtalen med denne legen roet meg endel. Håper bare det blir bra. Han sa vi muligens måtte si i fra og mase litt for evnt. keisersnitt for noen jordmødre er så nidkjære på det å fødevaginalt. Skulle bare henvise til samtalen med han hvis de ble kjipe mot meg ) Han er overlege på fødepol. Dette er sikkert ikke så spennende for dere men jeg følte for å skrive den ned her på BIM. Dere er jo så gode å ha...)
åsså jeg da :=) Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Så flott å høre at det er "snille" leger der ute også! Virker som om det er veldig lett å få ks hvis man ikke vil ha, og vanskelig å få hvis man vil ha! *merkelig* men veldig godt å høre at de tar deg på alvor og du får en såpass kontroll på det som skal skje Krysser fingre for at lille bebbisen ligger pent slik den skal og fester seg stor klem :
snøbaby Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Hvor skal du føde. Jeg fikk en stjernekikker sist..og ja det tok vanvittig lang tid alt sammen...og ut med sugekopp til slutt..... Vil helst ikke en gang til...sjansene for det er jo små da, men har en baby som ikke helt har bestemt seg for å legge seg med hode ned... Håper jeg får sjekk på sykehuset....får det dersom han ikke legger seg ned innen jeg er i uke 36.....
Gjest Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Hei "snøbaby" Jeg skal føde i Fredrikstad. Sjansene for at det blir en stjernekikker igjen er jo små, men overlegen fortalte meg at det er noen kvinner som har en litt annen form på bekkenet som gjør at babyen legger seg med ansiktet opp/frem istedet for mot siden som er det riktige. Stjernekikkere er også som oftest på førstegangsfødende, for de har ikke vært igjennom en fødsel tidligere. Du vil jo være en annegangs... da du klarte å føde vaginalt, så det går nok bra med deg. Jeg har jo ikke fått med meg utdrivelsesfasen fordi han ikke ville ned i bekkenet og så har jeg hatt keisersnitt og livmoen er visst litt svakere pga ks. Så det kan revne i arret i livmora i værste fall. Skummelt. Håper babyen din legger seg riktig og at du får en flott fødselopplevelse denne gangen. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå