Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart i uke 32! Mye stress på jobben(Hjemmesykepleien)... Er helt utslitt jeg.,selv om jeg bare har jobbet 50% en god stund nå! Måtte på legevakta igår. Har fått urinveisinfeksjon! Må ta en kur på 5 dager. Også har jeg en del mensmurringer og kynnere. Flere som har vært el er 100% sykmeldt 2 mnd før termin?? :) Får liksom litt dårlig samvittighet oxo lill ekkelt å spørre legen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært det fra ca uke 32. pga bekkenløsning. jeg løfter mye i jobben min og lite mulighet for tiltettelegging.

Skrevet

Hei. Har vært 100% sykemeldt i 4 mnd. Tiden har gått veldig fort synes jeg, alltids noe å gjøre. Ikke ha dårlig samvittighet for å være sm.

Tenk heller på at du gjør det for det lille mennesket inne i deg.

Til bedre form du er i, til bedre har barnet det.

Skrevet

Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Er du utslitt så er du utslitt - husk at du skal ha energi igjen til både fødsel og barseltid også :)

Skrevet

Sykemeld deg!!!! Tenk på deg selv nå, den siste tiden av svangerskapet.

Skrevet

Samme jobb som deg, var først sykemldt 100 % deretter i aktiv sykmelding der jeg selv fikk bestemme arbeids tid og mengde. Jeg brukte da mest tid på dosering...kommer jo an på sjefen da..min er super så det gikk kjempe greit.

Skrevet

Eg ble 50% sykemeldt i dag pga bekkenet. Synst også det er vanskelig og rart.Legen spurte om eg ville bli sykemeldt, eg svarte at eg vet ikke synest ikke det er noe gøy og at det må han bestemme.

Vi har ikke kjøpt inn noe til babyen enda og heller ingen julegaver; så håper ikke å ha vondt så lenge.

Skrevet

Det går jo an å be om sykmelding 100% i en uke, til du kommer deg etter infeksjonen.

Skrevet

Absolutt ikke teit. Hvis du blir veldig sliten av å jobbe 50 % og dessuten har det yrket du har, synes jeg det er klokt å trekke inn årene nå så du ikke er helt utslitt før fødselen. Bare fem uker til du likevel skal i permisjon. Greitt at graviditet ikke er en sykdom, men jeg tror det er nok av pliktoppfyllende jenter som er litt for flinke og sliter seg gjennom jobb fram til permisjon. Så som så med tilrettelegging for gravide på arbeisplassen_særlig_på typiske kvinnearbeidsplasser, er mitt inntrykk. Mener ikke at man skal benytte sykemelding om en ikke trenger det, men stol på det du merker på deg selv og stå for det overfor legen! Så det så :)

Har selv blitt 100 % sykemeldt fra uke 29 og er ikke i tvil om at det var riktig og at jeg trengte det, men synes som du at det var litt ekkelt å ta opp med legen - følte meg så sutrete - har liksom alltid lyst å være litt sånn flink og kjekk når jeg er hos lege.

Skrevet

Sykemeldte meg også i uke 32. Er sykepleier og det er tungt innen helseyrket! Det er absolutt ikke teit å sykemelde seg nå om du føler det!!! Legen forsto meg kjempegodt og syntes jeg hadde holdt ut lenge

Skrevet

Sykemeld deg!

Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 26 pga mange kynnere og veldig liten søvn. Hadde dårlig samvittighet , men da sa legen: "Du skal ikke tenke på deg selv nå, du skal tenke på barnet i magen".

Barnet i magen har det ikke godt av at du er utslitt.

Du skal snart ut i permisjon og de 2 mnd ekstra før permisjon er bare dråper i havet for arbeidsgiver i det lange løp.

Skrevet

Jeg vurderer og 100% sykemelding... Jobber som servitør, har jobbet 50% hele høsten pga ryggplager. Nå har plagene blitt verre, og jeg kjenner jeg gruer meg til hver dag jeg skal på jobb... Har vurdert å snakke med legen om aktiv sykemelding, men er redd for at jeg da må "krangle" med jobben om hvilke arbeidsoppgaver jeg skal ha, og det gidder jeg bare ikke. Blir så sliten psykisk av det. Og ja, det er 2 mnd til termin, men det er bare 1 mnd til permisjon. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det, nei!!

Skrevet

Ikke i det hele tatt! Ble selv sykemeldt i forrige uke, er nå i uke 33. Snakket ikke med legen engang, bare ringte å sa til denne damen at nok var nok, og at jeg ikke mestra jobben mer.. dermed ble det 100% sykemelding.. jobbet 75% som sykepleier på en akuttavdeling på sykehus.. har ikke noe der å gjøre i det tempoet og alt ansvaret.. Nyter dagene hjemme med barnet i magen! Du jobber i hjemmesykepleien, og der er det vel igrunn hektisk og stress uansett hvilken sone man er i! Nei, ring legen nå:) du fortjener å samle krefter til den lille kommer!

Lykke til:)

KLem fra meg.

Skrevet

Du har ingenting og ha dårlig samvittighet for. Det er deg selv og babyen du skal ta hensyn til. Er du trøtt og sliten så hadde jeg ikke nølt - det er ingen som får premie for å jobbe helt ut. Du har lov og være litt egoistisk no..

Lykke til.

Skrevet

har vært sykmeldt 100% siden uke 28, pga ingen mulighet til omlegging på arbeidsplassen... merka det var hardt å stå hele dagen å løfte tunge løft.. og man skal ikke tenke på at det er teit å sykmelde seg så tidlig.. Man merker selv på kroppen når det er nok! Sist holdt jeg ut til uke 30 før jeg ble sykmeldt to uker 50% og 100% etter det..ingenting å skamme seg over!

Skrevet

Heisann. Hører egentlig til i 2. trimester, men ble så engasjert her. Jeg er i uke 22 og er sykemeldt i to uker nå, har begynt med bekkenløsning=(. Men jeg og føler meg skikkelig dum. jobbe natt på et sykehjem som sykepleier. Ser skikkelig frem til å bli sykemeldt 100%.... Skulle bare ønskt det gikk litt rskere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...