Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. november 2006 #1 Del Skrevet 2. november 2006 Nå føler jeg virkelig som om jeg syter fælt her,men saken er det at jeg ringte legevakta isted,for oppdaga masse røde små prikker på magen til lillegutt,og mange små/store blemme lignende ting på lårene hans,ser ut som små insekt bitt,men er rødt rundt og selve "bitte" (eller hva det er) er hvitt og hovent,veldig hovendt,og dette hadde han vel 4-5 plaser på lårene,aldri sett lignende før. Så ringte legen i.o.m at han har hatt diare i 1,5uke nå,og siste bleien nå var ikke en "god" bleie,ganske løs. Men fikk klar beskjed om at så lenge det kunne vente til imorgen så måtte det det,for legen var opptatt med en annen sak,og siden han ikke hadde feber så var han ikke syk!! dermen basta liksom.. Ble litt paff,men ok..skal se den ann i løpet av kvelden,blir han verre så skal de værsegod få skjekke ut gutten,han har tross alt en mormor som har en del allergier, b.l.a for insektbitt,mamma blir helt hoven og må rett til legen for å få en sprøyta av et eller annet slag om hun blir bitt,og hun er også allergisk mot en del matvarer. Og vi hadde eggerøre til kvelds,og egg er noe lillegutt nesten aldri har smakt,i slik for hvertfall (sjeldent vi spiser egg) Så minste tegn til feber her,så ringer jeg og gir meg ikke da. Og i.o.m at han er atopiker og har astma og er prematur,så er jo han "automatisk" i faresonen for allergier,selv om han har blitt testa for allergi,men tror ikke de testa for egg.. Og ja,jeg er vel litt hormonell idag,etter brevet om at han ikke får time til øre,nese hals,for 8januar,så ble jeg litt irritert mår jeg fikk et slikt svar hos legevakta,unger kan da vel være syke selv om de ikke har feber,men hørtes ikke slikt ut nå. Huff..nei,nå må det bli slutt på dette,nå SKAL jeg ha en frisk unge snart,koste hva det koste vil (er vel lettere sagt enn gjort da) og mine bekymringer er vel egentlig små, i forhold til hva andre strider med i hverdagen,så føler at jeg syter veldig her inne i det siste,men er bare så fortvila,har pågått altfor lenge at han har vært syk for det ene eller andre,og jeg har faktis prøvd å ringe fastlegen idag,i hele dag,men fikk ikke svar der,og kommer meg ikke til legen imorgen uansett. Nei,nå må det bli et stopp for dette,virker jo som om det er noe med immunforsvaret hans som er "galt" siden han er så mye syk.. Takk for at dere gadd lese enda et syte innlegg fra meg,utolig hvor mye det hjelper å få *lufta systemet* litt =) mange klemmer fra oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6938041-april-typisk-legevakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineberta :) Skrevet 2. november 2006 #2 Del Skrevet 2. november 2006 Uff så mye dere må igjen for tiden da:( Ser at han har spist egg i dag og prikkene/utslettet kan være en reaksjon på det.. Emilie reagerer på egg også.. Det kan være alt med egg i... Men det pleier å forsvinne etter kort tid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6938041-april-typisk-legevakt/#findComment-6939014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå