Gå til innhold

Pilates...?

endelig-vår-tur:)

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet meg med på et nybgynderkurs med pilates, og synst dette virker som veldig bra trening for min kropp. Er daglig i fysisk aktivitet, så det er ikke snakk om veeeldig store omveltninger. Men har hørt at det ikke er heldig med pilates-trening dersom en er gravid/planlegger graviditet. Er det noen som har et annet syn på dette? Har også hørt at trening av magemuslkene og stabelisering av bekkenet er heldig, og letter fødselen?!?

Litt forvirret.. noen som har erfart?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6937990-pilates/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var på pilates kvelden før jeg spontanaborterte. Vet ikke om det var pilatesen, men har ikke trent det siden. Man bruker jo ekstremt mye mage/rygg på de klassene.

Jeg trener hver dag. Har gjort det under begge mine tidligere svangerskap også. Har bare tatt hensyn slik at jeg ikke har gjort øvelser som gjør vondt. Har ikke tatt mageøvelser under graviditeter. Har hørt det ikke har noen hensikt.

Tror trening er alfa og omega for et godt liv. Gjelder sikkert under graviditeter også:-)). Tren i vei. Sikkert bare en tilfeldighet at SA morgenen etter SA. Kan du ikke sjekke litt på nettet om det er uheldig under graviditet? Skriv det her da om du finner noe.....

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6937990-pilates/#findComment-6938197
Del på andre sider

Hei og takk for svar:)

uff, så trist at du mistet...

Tror jeg skal få snakket med instruktøren neste trening, og få litt mere info om det. Hadde tenkt å ta det opp med henne i kveld, men fikk ikke anledning på to-manshånd. Kanskje jeg kunne ha fått et tilpasset treningsopplegg eller noe.. får høre med henne:)

ja, jeg skal titte litt etter på nett,. om der står noe spes om det, så kan jeg gi tilbakemelding om det jeg finner ut:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6937990-pilates/#findComment-6938370
Del på andre sider

Jeg kommer rett fra pilatestime naa, gaar tre ganger i uken, en individuell time og to i klasse. Jeg er godt nok instruert til aa vite hva som er ok og ikke ok naar man er eller proever aa bli gravid. Du kjenner det litt selv ogsaa. Naa proever jeg og er jeg kanskje gravid, det faar jeg vite om 2-3 dager. I dag var kroppen uvanlig troett, og jeg tok flere pauser, var mer forsiktig med mageoevelser, spesielt de som er helt paa midten og er mer aktiv paa andre oevelser. Hvis jeg blir gravid, skal jeg ta pilates trening hele svangerskapet saa sant jeg orker, og jeg skal tilpasse hele tiden. Alt er jo individuelt, men jeg trente ikke overhodet forrige svangerskap, og gikk ned ca 8-10 kg i svangerskapet faktisk (er noe tung i utgangspunktet). Denne gangen har jeg startet med aa trene mye mer foer jeg evt. blir gravid, og skal holde meg saann gjennom hele svangerskapet. Ikke stresse, bare kose meg med mye tur, sykling, svoemming og pilates, i passe tempo og intensitet. Legen sa forrige gang at jeg er en av de som faktisk gaar ned fordi barnet spiser av meg paa et vis, og ikke bare av naeringen jeg tar til meg. Litt rart men... Saa dersom det er saann denne gangen ogsaa, skal jeg spise mine 5 maaltider og trene gjennom hele svangerskapet og kanskje finne en ordentlig god helse, som jeg hadde da jeg var i tidlig tyveaarene og foer... =o)

Lykke til hva enn du velger, det er ikke noe rett eller feil, bare ulike maater aa forberede paa. Jeg hadde baade et flott svangerskap og en fin foedsel selv om jeg ikke var fysisk trent forrige gang. Det er rart hva man kan ta paa psyken vettu...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6937990-pilates/#findComment-6941764
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...