Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg har en sønn på 2.5 uker som vi har begynt å smokk-trene litt i dag. Vi er førstegangsforeldre og føler oss litt usikre på hvordan vi bør gjøre dette. I hvilke situasjoner vi bør gi ham smokken? Han blir ofte veldig grinete på kvelden og vil puppe hele tiden, men det fører til at han får i seg for mye mat og gulper/får mageknip, så jeg tenker at vi kanskje kan gi ham smokk innimellom måltidene da? Noen tips?
Sivalur Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Her brukes smokken når han skal sove (dag eller kveld) samt når han er sutrete på dagtid. Er nå 4 mnd. I begynnelsen (begynte ved 1 mnd) ble den også brukt litt som avlastning for puppene ja.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Lurer jeg også på så dytter denne litt jeg
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Vi bruker smokken når hun skal sove eller er sutrete. Noen ganger når hun har leket mye bruker hun den til kos når hun sitter i fanget. Hun er 3,5mnd. De føste ukene( startet når hun var 1 uke) Ble den brukt for å dekke suge behovet også. Så det er vel bedre for de å suge på smokken enn puppen når de er mette.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Vi bruker smukk når han er urolig (ikke sulten) eller trøtt, noe som stort sett går ut på det samme. Han forbiner smukk med sove, noe som gjør det litt enklere å legge han om kvelden. PS, han er 11 uker gammel
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Hvordan vet man om han er sulten eller bare sugelysten og mett?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Om han er sulten blir han ikke rolig av smokken
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Ja, jeg mener også det. Min lille tass (4,5 mnd) har aldri klart å roe seg med smokken når han er sulten. Da er det som om han prøver å få igang melka og blir irritert etter noen sekunder...Vet ikke om dette er deres første, men prøv å følg med litt på klokka om han er sulten. På kvelden spiser de som oftest mye oftere! Du skriver: "Han blir ofte veldig grinete på kvelden og vil puppe hele tiden, men det fører til at han får i seg for mye mat og gulper/får mageknip, så jeg tenker at vi kanskje kan gi ham smokk innimellom måltidene da? Noen tips?" Ta en titt på denne linken: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Jeg gir junior smokken når han er grinete og jeg vet han ikke er sulten eller våt i bleia... Da er det at han er trøtt eller sliten og vil kose seg litt rett og slett. Han har et veldig sugebehov og kan sutte på smokken hele døgnet om han får. Men det får han IKKE, jeg prøver å begrense det til "sove-situasjoner". (+ i bilen) Han spytter den selv ut hvis han ikke vil ha den. lykke til!
Mina06+Mats09 Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Her bruker snuppa smokken omtrent bare når hun sover, men hun er snart 8mnd da=o) Bruker den også hvis hun er veldig grinete på dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå