Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere som har vært flere gang på ul. Er det noen spesiell grunn til det? Har selv bare vært en gang og det i uke 17. Da kunne de ikke se hvordan kjønn det blir, men terminen ble fastsatt og alt annet så bra ut.

Kan en selv ønske flere ultralyder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok UL 2 for at barna kunne være med. På sykehuset på første UL anbefalte de at søksen ikke ble med tillfelle.......

Måtte da ta det privat og betale det selv ,o))

Skrevet

Vanligvis får man bare en ul. Noen ganger får man ekstra hvis det er medisinsk grunn til det, som f.eks. plassering av morkaken, veldig lavt/høyt symfysemål osv. Noen legesentre har muligheten til å ta ul, så enkelte leger gir ekstra pga det. Jeg fikk selv ekstra ul pga sterke magesmerter. Dvs, ul tok legen fordi han ikke klarte å finne hjertelyden på babyen, og ville sjekke at alt var i orden.

Ellers kan man betale for å ta ekstra ul privat.

Skrevet

Det er noen som blir fulgt ekstra mye med på hvis de har hatt komplikasjoner tidligere..men ellers får vi kun et gratistilbud om ultralyd...skulle man ønske noe utover det er man nødt til å ta det privat..og det kan fort gå noen kroner med på veien...har bare hatt en ultralyd jeg også...er 30+3 nå...og hadde kun en gang med førstemann..ingen problem av den grunn.....=0)

Skrevet

Vi er med på det PCOS-prosjektet (PregMet) til Eszter Vanky her på St. Olavs hospital i Trondheim. Dette kombinert med svangerskapsdiabetes hos mor har gjort at vi nå er oppe i 9-10 ultralyder (faktisk komme ut av tellinga).

I prosjektsammenheng så har det vært for å følge opp/sjekke gjennomstrømming i blodkake og foster mens vi har fått ekstra ultralyder for å følge opp vekst pga svangerskapsdiabetesen. (Siste UL var i uke 36 og da var jenta 38% større enn normalt)

På den nest siste ultralyden (uka før) så var det til slutt mulig å se hvilket kjønn det var.

For mere informasjon om prosjektet rundt PCOS så se litt rundt her på barnimagen. Eszter hadde nylig en presentasjonsrunde angående dette og det var vel også noe spørsmål og svar til de som abonnerer på gullsmokken.

Skrevet

Jeg var på den ordinære. Så ble det ultralyd da vi var inne til sjekk. Hadde vært lite liv noen dager, men alt var bra. Så var jeg inne i dag, for å sjekke leie. Jordmor klarte ikke å kjenne hvordan den lille lå i går:) Men den lå rette veien!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...