Gå til innhold

solksinnshistorie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veninne som ligger på sykehus og kan føde når tid som helst ho er snart i uke 26.. Er det noen som kan fortelle meg at det kommer til å gå helt fint?? Har så lyst å kunne fortelle ho noen solskinns historier, for ho er liv redd stakars!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg! Jeg har en solskinnshistorie å fortelle. Jeg har en jente som er født i slutten av uke 27, kort fortalt så har alt gått kjempefint med henne. Måtte jo være lenge på sjukehus, men det betyr jo ingen ting når alt gikk så bra. Hun har en åpen ductus, men ellers er alt fint. Du kan se bilder av henne under fuzzy på våre album.

Hun er nå 9mnd, men er på 6mnd stadiet, når hun er rundt 2år har det nok jevnet seg ut.

Dette var da veldig kort fortalt.

Lykke lykke til til vennina di!! Godt hun er på sjukehuset der dem har kontroll på henne og babyen i magen.

Skrevet

Her kommer en solskinnshistorie til:

Vår datter ble født v.h.a. keisersnitt i uke 27 + 2 for 3 år og 2 mndr. siden. Hun fikk for lite næring i magen p.g.a. morkakesvikt, og veide kun 650 gram når hun kom til verden.

Vi lå på nyfødt-intensiven i 10 uker før vi fikk reise hjem, hele forløpet på sykehuset var ganske problemfritt; trengte hjelp i starten til å puste (Cpap) samt at hun fikk et par blodoverføringer, antibiotika noen dager (for å forebygge evt. infeksjoner). Ut over dette var forløpet hennes problemfritt. Hun har hele tiden vært en finspist liten frøken, som fortsatt er liten og nett for alderen, men det er i dag det eneste som indikerer at hun hadde en såpass tidlig og tøff start på livet. Lå en stund litt etter på grovmotorikk (begynte bl.a. å gå da hun var 21 mndr), men lå foran skjema på finmotorikk og forståelse.

På sykehuset lå vi sammen med bl.a. en gutt som ble født i uke 25, vi har fortsatt kontakt med dem. Det går også strålende med ham.

Vi bor i et av de absolutt tryggeste landene i verden når det gjelder å få premature barn; det har gjennom de siste 10 - 15 årene vært forsket mye på hvordan man skal ta seg best mulig av dem under sykehusoppholdet, slik at de skal få færrest mulig komplikasjoner senere.

Lykke til til venninnen din!

Skrevet

Legen min kalte det faktis akkurat det... En solskinnshistorie. når dette er nevnt er alt bra med oss!

Fødte i uke 27+4, hun veide bare 645g og var dysmatur i tillegg til prematur. Hun ligger nå hjemme i vogga si og sover søtt! Etter en stund på sykehus (2 mnd) sammen med engler i hvitt fikk vi henne endelig hjem! Alt ser bra ut, og legene er UTROLIG flinke! de redder jo barn helt ned til uke 22! Sender en kjempeklem til venninnen din på sykehuset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...