Gå til innhold

heyy..ut å fly...regler for dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...jeg og samboer vurderer å ta noen få dager på juleshopping til London...jeg er nå 30+3...det er snakk om en weekënd om et par ukers tid til isåfall...men kom plutselig på at det er forskjellige regler med hensyn til hvorvidt man kan fly når man er så så langt på vei i svangerskapet...er det noen som kan svare meg på om jeg har gått for langt for ¨å kunne fly når jeg er 32uker + 3 dager cirka....??????

setter umåtelig stor pris på hvis det er noen der ute som vet om det er noe spesiellt jeg må ta hensynt til????

=0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å fly det ;o)))

Gooooooooooood tur. Shopp litt for meg også. Hehehehehe

Skrevet

de forskjellige flyselskapene opererer med forskjellige regler. Sjekk med de selskapene du har tenkt å fly med :)

Uansett dersom du har lov å fly bør du ta med bekreftelse fra lege, på engels, om hvor langt du er på vei. De er ikke sikkert de tror deg når du står der ed magen og sier du er 32 uker, og greglene deres sier at du ikke kan fly etter uke 34 f.eks.

bare et tips :)

Skrevet

takker for det ja..jeg har sjekket med flyselskapet og det står at de godtar flyvninger frem til fire uker før forventet nedkomst...men at man må ha legeattest faktisk...thanks...det skal jeg ordne.....hih...elsker liksom london...samboer har aldri vært der...litt ekstra moro for ham liksom...........=0)

Skrevet

Ikkeno i veien for å fly såpass lenge før termin nei :)

Et par tips: pga trykket i kabinen kan du oppleve at du hovner litt ekstra opp underveis. IKKE ta av deg skoene, det kan fort bli vanskelig å få dem på igjen! Sørg for å ha med godt med drikke, og ha sambo nær deg i tilfelle du skulle bli svimmel. En liten matbit i veska er heller ikke så dumt - det er langt fra sikkert at du har lyst på det som blir servert på flyet, hvis dere får servert noe i det hele tatt.

God tur!!!

Skrevet

Husk støttestrømper til flyturen, og til å traske rundt i London med. Og du må ikke ta med deg drikke på flyet, i hvertfall ikke noe du har kjøpt før sikkerhetskontrollen. Husk på nye regler!

Blir sikkert kjempekos med Londontur nå før jul!

Skrevet

Jeg skal fly om 14 dager (er da 29uker), og da fikk jeg beskjed av legen om at jeg måtte ha med helsekortet mitt, kjøpe støttestrømper, ha helsekort i fra trygdekontoret ( kan bestilles over nett, tar 14 dager). Drikke mye vann og sørge for å gå mest mulig under flyturen. Han mente at jeg ikke trengte noe erklæring i fra han.

Nå er det vel bare to timer med fly til London, mens det er 4 timer til Malta (der jeg skal).

God tur, det går nok bra!

Skrevet

på de fleste flyplasser kan en kjøpe mineralvann/vann mellom sikkerhetskontrollen og gaten :) Ikkeno problem selv med nye regler altså!

Skrevet

Takker for mange gode råd og vink..jeg gleder meg masse til en hyggelig tur alene med samboeren min da...har barnefri den uken der skjønner dere...datteren vår reiser til syden en uke med farfaren sin og kona hans...hun har som nevnt tidligere leddgikt så hun har godt av å komme til varmen...jeg orker ikke varmen og syntes det er godt med en vinter med masse snø...mangler bare snøen da...uansett en god anledning til å ta med seg samboeren på juleshopping og få oss en siste romantisk tur sammen iallefall på en stund da...hehe...jeg har forresten helsetrygdekort jeg da...da ordner det seg iallefall...thanks...klemmer fra en som gleder seg til å få et nytt familiemedlem snart....

Skrevet

tips: www.avinor.no

Der står det alt du trenger å vite om de nye håndbagasje-reglene :) Greit å vite på forhånd, så du slipper overraskelser i en allerede lang kø i sikkerhetskontrollen!

Skrevet

takker for det ja...det skal jeg gjøre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...