Gå til innhold

Har superdårlig samvittighet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars jenta vår- nå er hun kjempesår og rød i rompa og hyler når vi vasker henne. Pleier å være nøye på å skifte bleie ofte, men i dag gikk det litt lenger tid enn vanlig. Vi var borte på besøk i dag formiddag, og jeg skulle skifte bleie før vi skulle hente mannen min på jobb. Vi glemte tiden og fikk plutselig dårlig tid. Klarte, utrolig nok, å glemme å skifte bleie og nå er hun kjemperød og hyler når hun blir stelt. Smører henne med tykke lag med babykrem og lot henne ligge lenge uten bleie før hun skulle legge seg.

Noen som har andre tips som kan gjøre at dette blir bedre så fort som mulig? Føler meg som en fæl, fæl mor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zinksalve er bra! Og som du sier lufte huden;)

Skrevet

La henne ligge lenge uten bleie. Luft hjelper best.

Vask kun med vann, unngå såpe og engangskluter. Tørk godt! Gjerne med en myk klut, jeg pleier å blåse til det er helt tørt.

Når du tar på bleie igjen, smøre et tynt lag med zinksalve, dette for å beskytte området mot urin.

Skrevet

Bruk Inotyol salve, fåes på apoteket. Nå får du vel ikke tak i det før imorgen, så ikveld ville jeg hvertfall latt henne ligge leeeeenge uten bleie (legg bare en klut under så ikke hun 'svømmer' i urin... ) og hvis du har sinksalve så er det bedre enn babysalve. Babysalve er forebyggende mens sinksalve reparerer. Sinksalve får du på matbutikken, kanskje en i nærheten av deg som har åpent til ni? (Men Inotyol er enda bedre enn sinksalve da...)

Skrevet

Lillegutt ble så fort sår i lysken, og vi prøvde både Inotyol salve og zinksalve. De er bra de, men jeg synes det var vanskelig å få av alt ved hvert skrift, og det endte med at man gnir huden mer sår.. Har nå gått over til å bruke potetmel, og gutten har ikke vært sår siden.. Nå er huden hel og fin, og vi bruker bare potetmel om kvelden, slik at huden tåler å ha samme bleie gjennom natta.. :o)

Skrevet

Jeg har brukt jordnøtt olje på jenta vår fra første stund, hun har ldri vært sår.Fen er ekstremt drøy i bruk, er bare noen få dråper som trengs for den er veldig flyktig.får kjøpt den på apoteket.Veldig bra

Skrevet

Når du har brukt Inotyol eller sinksalve, er det best å bruke olje for å fjerne det igjen. Jordnøttolje fra apoteket er bra, evt. babyolje. Fikk beskjed fra HS om å KUN bruke olje til å vaske bort Inotyol med.. :)

Skrevet

Løp og kjøp Elisabth Ardens Eight hour cream!!! Den skulle vært obligatorisk inventar i alle hjem og virker på absolutt ALT!!! Lover at stumpen er MYE bedre etter en natt med denne kremen.

Skrevet

PureLan som egentlig er for såre brystvorter hjelper her i huset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...