Gå til innhold

Maria-har tvillinger i magen


Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Hei!

Såg du også hadde fått beskjed om at det var tvillinger. Jeg fikk beskjed i dag, var på ul etter en liten blødning. Er bare 8+1 jeg da, men det er skikkelig spennende.

 

Jeg lurte på når(hvis dere har hatt:-)) dere hadde sex etter at du blødde?

 

Har du vært gravid tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åååå...så morro da...grattis...hehe...

 

jeg blødde om lørdag..hadde litt sex i stad,men var ikke godt...har vært plaget med det hele tiden nå da...sex er litt vondt...

 

dette blir de første og siste barna gett....du da??

 

glad eller sjokka???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig glad, trodde jo jeg hadde abortert i verste fall. For en og en halv uke siden hadde jeg en liten brunlig blødning og da syns legen at fostersekken hadde så rar fasong og at det såg ut som en blødning ved siden av. I går viste blødningen seg å være nummer 2:-) og i begge fostersekkene så vi hjerter som slo og at de var 16 mm lange. Er mest sannsynlig toeggede, siden de ligger så langt fra hverandre.

Men i går kveld når jeg var hjemme igjen, kom alle spørsmålene, hva med vogn, plass i bilen og alt det praktiske(vi har ei som da blir 3,5) men det må bare gå. Vi har planlagt å beholde det huset vi har nå en stund til, vi har 2 store soverom og tenkte de kunne få dele et par år før vi skal bygge. Men det går jo ikke an at 3 deler rom...:-o. Men vi syns det er veldig koselig:-).

Blir ikke flere barn på oss etter disse to. Jeg har bestandig ønsket meg tre, men liker ikke å gå gravid så sånn sett er det utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå...så flott...høres kos ut...gled deg til å dra på neste ul..jeg var der når jeg var 11+1...de sprella med armer og ben..så fantastisk...dette kommer til å gå veldig bra....samboeren min har to barn...så jada....vi må ha masse nytt...hehehe...ny bil!!!!nei!!!mareritt med 7 seter...de er stygge å..hehehe...men vi har faktisk 5 soverom...så det går fint..men vi flytter hvis det blir ille,når alle blir større...gutten her i huset blir 12 år neste år..så han er jo snart stor...

 

jeg hadde planer om kun 1 barn,siden samboer har to,men jeg fikk vilja mi=) hehe...jeg får to barn...kjempe flott...men jeg må si dette er rart...jeg er da 21 år og tobarnsmor...hehehe....

 

de var skikkelig små da...mine to var 4cm...de er nok enegget,hvis ikke jeg har sagt det!!vi fikk tvillinger i familien i år..så kan hende jeg kan kjøpe en vogn der vettu...men ellers har vi god råd...så dette går bra...dere kommer til å få det fint dere å...blir så morro atter...når er termin??snakket med leger egentlig??jeg vet egentlig ikke noe..skal til jordmor 8 nov...hun vet ikke om tvillinger..blir spennende...gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har ikke snakket med andre leger enn han jeg var på ul hos, men har legetime neste torsdag. Blir litt spennende, ja jeg er gravid med tvillinger. Litt spennende å se hvordan oppfølgingen er da kontra med et barn i magen. Leste litt inne på babyverden i går, og der sto det at tvillingmødre ble tilbudt sykemelding fra uke 20-22, det er jo ikke så lenge til så håper jeg holder meg i bra form. Og ved uke 30 var vi like store som en kvinne med fullgått ett barn...;-). Vi blir tilbudt ul ganske ofte etter uke 18 tror jeg, men dette varierer kanskje litt hvor man bor.

 

Har termin 15 juni så det er jo veldig lenge til.

Merket du tidlig at du fikk mage? Jeg merket det så godt at livmoren var mye større nå enn sist gang, men det er jo ikke godt å vite om det skyldes at det var nr 2 eller tvillingene men regner med det var tvillingene;-))

 

Begynte å se litt på vogner i går, trodde ikke det var så stort utvalg i tvillingvogner men det var bedre enn først antatt... Kjøper nok ny vogn jeg, de var veldig dyre, men økonomien er i orden foreløpig. Men spørs om det blir bygging litt tidligere enn antatt(vi bruker huset vi bor i nå som sparebøsse, betaler det samme nå som om vi skulle hatt 2,5 millioner i huslån, bare for å få mest mulig egenkapital sånn at jeg kan være mer hjemmeværende fram til skolealder på barna), men man får jo også dobbelt av kontantstøtte også.

 

Sitter i skjul på jobb om dagen og leser bim...hehe, men syns det er litt tidlig å si noe enda. Har du sagt det til mange eller? Jobber som økonom(heldigvis når man er gravid...), så har et lite fysisk arbeid så håper jeg kan jobbe en stund til enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi skal på ul igjen den 1.desember, gleder meg masse. Det er en selvbestilt time hos majorstuaklinikken, vi var der med madeleine også og det var så utrolig bra:-).

 

Vi vil heller ikke ha noen 7-seter bil, de er ikke spesielt fine, og sambo er veldig bilopptatt så det kommer nok ikke på tale....:-). Håper vi greier oss med den vi har så lenge(bmw 5-serie stasjonsvogn), hvis ikke sikler jeg fælt på en volvo v70...;-)).

 

Sikkert litt rart, 21 år og tobarnsmor, syns selv det er litt rart med 26 år og trebarnsmor...;-o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...ja...er rart...men ja,er masse fine vogner..jeg har ikke snakket noe med noen...så blir godt å komme skikkelig inn i dette å få den oppfølgingen jeg skal ha..siden jeg har enegget må jeg på sykehus kontroll fra 20 uke...jeg bor vel et sånn sted som har alt tilgjengelig å sånn...10 min til sykehus fredrikstad...

ja...vi må ha den bilen vi har nå i 2 år til...men det går sikkert fint..den er stooor... (nissan x-trail,2006 mod) du har sikkert sett de...så har vi en bil til..jeg har sett en vogn jeg vil ha...så ender sikkert med at jeg kjøper den tror jeg nå...for bilseter får vi og masse annet...fra sviger å sån..jeg har sagt det til alle egentlig...jeg trodde jeg var lenger på vei enn jeg var...så jeg sa det til familien da jeg var 12 uker...men det var jeg jo ikke...men nå sier jeg det til alle uansett...jeg har sett hvor friske de er...så det går nok fint..jeg er sykemeldt nå jeg..pga den blødningen og stress...er sikkert ikke vansklig å bli sykemeldt med tvillinger nei...deilig..hehe...

 

jeg vet ikke når jeg har neste ul...legen min vet ikke at jeg venter tvillinger enda...men skal dit den 13 nov...spent..vi kommer til å blir store ja...grøss!!hehe..

 

jeg har litt mage nå da..men den kom for en uke siden ca...skal skrive inn linken jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så morsomt. Jeg har nok sånn mage som deg jeg også, men er nok litt elastisk fra forrige gang...:-).

 

Blør du fortsatt? Eller blødde du mye? Er litt skeptisk til blødninger jeg, blødde ikke noe sist gang. Har i motsetning til deg lyst på sex jeg da;-)), men tør ikke:-(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blør ikke mer nei...jeg blødde bare pittelitt....det var alt...kom som en boble lissom...men du bør ikke ha sex når du blør...så etter noen dager kan du ha sex..bare ta det pent og stopp hvis det er rart å sånn...jeg blødde etter sex en gang å...gikk bra det å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...