Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 9 uker, å jeg har så lyst å slutte å amme, er så lei..

Får ikke gjort noe hjemme, å jeg er HELE tiden sliten.. Far er ikke den beste til å hjelpe heller=(

Får jo en del hjelp av andre rundt meg, men det er jo så domt for lillepia at jeg må dra rundt til slekt og venner for å få slappe av, får jo KJEMPE dårlig samvittighet..

Har nesten ikke mulighet til å sette meg ned, bare for å slappe av heller..

Er jo veldig korselig å amme også da, får så fin komminikasjon, ol..., men i tillegg til dette begynner melken å rase ned nå å hun har ikke lagt på seg nok, i forhold til før, må gi mme i tillegg nå.. Har så dårlig samvittighet for dette=( Er jeg den verste om jeg begynner å gi bitte litt grøt når hun begynner å bli rundt 3 mnd for så å så smått å trappe ned?? Trenger virkelig råd å hjelp av dere andre mammaer... Er det noen som har følt noe lignende?? Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, føler snart for å løpe min vei=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke hva slags type drikke du gir barnet ditt som avgjør om du er en god mor eller ikke :-)

Dersom du føler at det beste for deg og ditt barn er å slutte å amme så bør du gjøre det.

Men jeg ville nok ikke begynt med grøt så tidlig som 3 mnd, det har noe med at tarmen ikke er moden nok for å håndtere den typen føde.

Nå er det også slik at de første månedene med baby er veldig slitsomme og det beste man kan gjøre er å senke kravene til seg selv. La husarbeidet vente til du orker, det viktigste er at du får nok hvile og søvn slik at du får tatt deg av babyen din. Kanskje kommer melken tilbake dersom du er mer uthvilt?

Om en måned eller to vil du nok føle at ting er annerledes og lettere. Da begynner babyen å gi mer respons og det er lettere å lese behovene dems.

Lykke til!

Skrevet

Jeg følte også at de var veldig slitsomt og amme i begynnelsen. Gutten min ville ha mat hvert 20. min. Og lå der minimum 20 min.

Men det avtar etterhvert. Hos meg gikk det så langt som til 3 mnd, men vet de fleste roer seg før den tid.

Kan du ikke be slekt og venner hjem? så får du slappet av hjemme. For mye stress gjør at du lettere kan miste melk.

Prøv å se lyst på det, slapp av og kos dere. Det går over etterhvert.

Skrevet

Kanskje ikke sånn fryktelig trøstende her og nå, men det går bedre etter hvert. Jeg følte meg så invadert i begynnelsen. Syntes all tid gikk med til amming, og følte meg nesten litt kvalt av å ha noen inntil meg hele tida. (Selv om det var det fineste lille mennesket jeg noen gang hadde sett). Og jeg orket omtrent ikke noe av tilnærmelser fra min kjære de første ukene.

Men etter hvert tok ikke hver amming så lang tid, og jeg fikk litt mer albuerom. Da ble det mer kos å være mor, skal jeg si deg :-)

Skrevet

nix vennen =0)

du er slett ikke noen dårlig mor.alle føler seg sliten og lei en eller annen gang.

å amme er ikke lett bestandig.mitt råd er:lytt på kroppen.er den sliten bør du tenke litt mer på deg selv.dra til besteforeldrene med gutten,og dra hjem å sov.besøk venner,eller bare sitt hjemme å kos deg.se på tv,spis god mat,eller bare slapp av.

ang grøt.snakk med hs først.

å gi mme i tillegg er mange som gjør.noen må bare det,og frem til du får økt melka di er jo det greit.

dårlig samvittighet trenger du IKKE ha.du er en herlig mamma,det er jeg sikker på.!!!

å pappan bør du ta en prat med....=)

klæm fra mæ!!!

Skrevet

Nei, du er ikke en dårlig mor.

Jeg følte det sånn som du (i tilegg til at det var veldig vannskelig å få til, gjode vondt, drakk ikke nok osv). Jeg sluttet å amme! Og jeg hadde veldig dårlig samvittighet i begynnelsen.

Amming passer ikke for alleDen dagen jeg sluttet å amme var den dagen det ble gøy å være mamma.

Babyen din kommer til å vokse opp til å bli en sterk, frisk og sunn baby selv om den får mme.

Lykke til.

Skrevet

Nie absolutt ikke!!!

Men grøt er nok ikke det lureste.. Ikke bare fordi tarmene ikke riktig er klare for det enda, men også for at grøt ikke metter like mye som mm el. mme!!! (har jeg lest ett sted..;) )

Man annbefaler introduksjon fra 4 mnd, Vokser barnet nok ved mm/mme annbefaler de å vente til 6mnd!!

Håper det ordner seg for deg, med amming og gubbe og alt!! ;)

Skrevet

Husk at hvis du begynner med mme blir det enda mer ekstra styr. Lage mme, koke vann og flasker og varme det. Hvis du legger litt ekstra i ammingen nå får du det lettere senere. La det heller flyte i huset, og slapp av når du kan.

Skrevet

Ikke mye hjelp fra samboer her heller! Men amminga er på stell nå! Er 9 uker på Søndag! Gi amminga litt tid til, så kanskje det roer seg for deg også? Tenkte også mange ganger slutte!

Skrevet

Du er så absolutt ingen dårlig mor om du velger mme!

Dette velger du selv om du vil fortsette eller ikke.

Syns det er mye "pushing" fra andre her inne som mener det ER BARE å prøve litt til,så går det nok bra:(

Gjør det DU føler er best,for deg og barnet ditt.

"lykkelig mor = lykkelig barn"

Lykke til:o)

Skrevet

Alle må ta den avgjørelsen selv. Du er selvfølgelig ikke en dårlig mor om du slutter å amme. Jeg regner med at du kjenner til fordelene for babyen og deg selv ved fortsatt amming, men slike avgjørelser må tas utifra en helhetsvurdering.

Men å gi grøt til en baby på 3 måneder, er stikk i strid med alment akseptert retningslinjer, og det synes jeg ikke noen bør gjøre, med mindre legen har sagt at det er det riktige i deres tilfelle.

Lykke til med avgjørelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...