**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hvor gamle bør de være?
Crazywoman Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Du merker om babyen trenger mere hull ved at han blir lei og gir opp, eller det går tregere enn normalt. Dessuten kan du forsøke med flere hull. At noen kalles tre mnd tutter etc er bare tull, for babyer har forskjellig størrelse, forskjellig suttebehov og styrke i suttingen. Prøv deg frem du:) Du merker jo fort om babyen sysn det går for fort med ny sutt med flere huller i. Da setter han det nok i halsen eller snur seg bort fra flaska.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Du må nesten se an babyen din. Jeg prøvde den med 3 hull når han ble 3 mnd. men da fossa det ut og han klarte ikke å svelge unna. Nå er han 6 mnd. og jeg bruker både de med 2 hull og de med 3 hull.
Sina73 Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg har hele tiden brukt Avent sine og min erfaring er at det som står på pakka er villedene. Gutten min brukte 1 hull til han var nesten 3 mnd og 2 hull til han var 5 mnd. Dersom man bytter for tidlig vil barnet svelge mye luft og sette maten i vrangstrupen. Det vil heller ikke få dekket sugebehovet hvis det går for lett. Jeg merket at han begynte å vri seg unna og gi seg før vi var halvveis. Overgangen fra 2 til 3 hull var størst. Jeg prøvde et par ganger å bytte med måtte gå tilbake til 2 hull begge gangene. Nå er han snart 6 mnd og 3 hull går helt fint. Går det for sakte kan de få problemer med ørene fordi de suger for hardt.
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2006 Ok:) Takk for svar dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå