Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes dere barna er for gamle til å få varm melk på flaske??

Min jente er 12 måneder og får to flasker med melk om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 13mnd å får fortsatt varm melk på flaske morgen og kveld. Men så tåler hun ikke kumelk så derfor må hun drikke mme.

Barnelegen sa til meg at hun kunne drikke varm mme til hun var 2år å da kunne vi begynne med kumelk fra kopp.

Hun drikker vann til alle måltider fra kopp, men hun vil ikke ha mme fra kopp.

Skrevet

Jenta mi er over 19 mnd, og får kumelk på flaske morgen og kveld. Hun koser seg så innmari, nesten som dopet hennes, hehe:-) Så vil ikke slutte med det enda, det plager da ingen:-) Tror hun liker det ekstra godt siden lillebror får flaske... All annen drikke, også melk til andre tider, fåes i kopp. (Drikker stort sett bare vann og melk)

Skrevet

Gutten her er snart 13 mnd og han får fortsatt 1-2 flasker om dagen. Har akkurat begynt med kumelk og skal se om vi kan kutte ut flaskene snart. Flaskene er ikke brukt som kos hverken på morgen eller kveld her i huset, så jeg kommer til å se om han får i seg nok melk fra kopp (til måltidene). Hvis det blir litt lite fra kopp har jeg ingen betenkligheter med å gi han en flaske i forbindelse med et måltid. Nå skal det sies at han er litt i slankeste laget så det er viktig at han får så mye næring som mulig.

Uansett, jeg syns ikke det er galt å gi litt flaske utover ett år. Så lenge tannpussen er på plass må det være lov å kose seg med flaska hvis man er vant til det:)

Skrevet

15 mnd her og får varm melk på flaske morgen og kveld (kumelk). Nesten umulig å få henne til å drikke ellers, så i tillegg til at hun koser seg veldig med det er det viktig å få i henne den væsken. Så jeg har tenkt å fortsette med dette lenge enda :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...