Gå til innhold

Til dere som har eller har hatt barn som gulper mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har deres barn gulpet mye? Min datter er straks 9 mnd og hun gulper hele dagen. Alt kommer opp igjen, melk, middag, grøt og brød. På helsestasjon sier de at det er helt normalt, men hvor lenge varer dette. Når er det vanlig at denne lukke muskelen fungerer som den skal. Jeg tørker gulp hele dagen og er så lei,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yngste vår er 6 mnd og han gulper også hele dagen. Utrolig at de legger på seg så mye som kommer opp igjen!!

Har ikke hørt noe spess fra helsestasjonen, det er visstnok rimelig normalt. Noen er gulpeunger, andre ikke...

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og gulper som bare det hele dagen. Hun har refluks og får medisin for det. Var på ktr. på barneavd. her om dagen. Legen sa det ville gå over når hun er mer oppe og går osv, og får mer fast føde.... Så da er det jo bare å håpe...

Skrevet

Hei! Min lille jente på 10 mnd har refluks også. Vi fikk påvist dette når hun var ca 4 mnd. Hun nektet plutselig å spise (drikke melk). Aversjonen mot melk har vart frem til i dag. Medisiner gjor ikke saken bedre. Så vi sluttet med dem (alt i samråd med barneklinikken). Vi måtte begynne med mye mer fast føde enn normalt i denne alder (2 grøtmåltider og 1 middagsmåltid i en alder av 5 mnd) for å kompensere for melken hun ikke ville ha. Da fikk hun mat i seg, men gulpet nok enda mer.... Desverre. Men jo mer hun kom i sittende posisjon selv, jo lengre tid gikk det fra hver gang hun spydde. Nå sitter hun selv i babystol (anbefaler sterkt den hvite i plast fra IKEA.Lett å tørke opp gulp fra denne da den er i plast og den har en oppblåsbar pute man kan ha inni for å støtte mindre babyer). Vi støttet henne opp med puter i sofaen eller brukte vippestol før hun var stor nok til å sitte i stol. Dette for at maten skulle ha vanskeligere for å komme opp og det var mer behagelig for henne å spise når hun var i mer sittende stilling. Nå er det ca en måned siden sist hun spydde/gulpet og hun sitter av seg selv

jeg tror nok ting gir seg når h*n kommer i mer oppreist stilling jeg også. Dessuten må man forsøke å få rapt slik at det ikke kommer luftrom som presser på og vil opp og ut:)

Skrevet

Dette var fint å lese, Crazywoman! En liten solskinnshistorie- godt å høre at det har gitt seg! Så i grunn for meg gulping til iallefall 1års-alder og vel så det, jeg- men da er det jo håp om at det kan gi seg før den tid...

Skrevet

hei!

såå mye gulping er fortvilende i lengden!!!!!! Vi har også slitt mye, og fikk ambefalt NESTRAGEL. kjøper på apoteket, blander i melka (mme) og hun gulper ikke. det er helt genialt! blitt en ny veren her! Det er jo virkelig verdt et forsøk! koster 80 kr. vi bruker en skje pr flaske. melke blir litt tykkere. prøv det! :)

lykke til! :)

klem

Skrevet

Vi fikk beskjed fra Gastrolege at dersom det er Refluks vil ikke nestragel hjelpe. Da kommer det opp uansett (maten "skyter" opp fra magesekken). Da kan det være farlig med nestragel for det kan sette seg fast i halsen.

Skrevet

Takk for det! Det går nok bra til slutt skal du se:) Bare spør om du lurer på noe opp i alt spy-styret:) Been there, done that...kan du si!

Skrevet

uff.. å ja.. sorry, det ante jeg ikke! det var bare redningen her og det gjorde meg så glad, derfor måtte jeg fortelle deg det :)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, tulle15mai:)! Hadde vært DEILIG å sluppet gulp så lenge. Tnkte bare jeg skulle gi beskjed om at man ikke bør bruke det uten å sjekke med helssøster el lege at akkurat DIN baby kan bruke det:)

Skrevet

Tuppa mi hadde sin første helt gulpefrie dag den dagen hun ble 8 mnd. 22.oktober :) Etter det har hun gulpet 1-2 ganger per dag :D

Før har vi måttet ha maange klesskift om dagen,både på baby og foreldre :s

Skrevet

Sånn er det her også..... Er lei av å vaske klær og kluter og ser frem til den dagen det blir bedre. Er 5 1/2 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...