Gå til innhold

Dere som er 100% sykemeldt...

Anbefalte innlegg

hva er grunnen til at dere er det? Jeg jobber i barnehage og er lei & sliten. Har jobbet i 50% siden midten av september...før det var jeg ikke sykemeldt, heller ikke syk/borte fra jobb- jobbet da 100%. Nå har jeg fått 60% sykemelding fra idag...legen min er streng:-P Nå skal jeg jobbe 2 dager i uka. Synes 7,5 timers dag går treeeegt... Legen er ganske ung- sikkert ikke over 30. Vet ikke om hun har helt peiling jeg?!! Jeg har sakt at jeg blir veldig sliten i rygg, stikking nedover lårene, ondt i nakke & skuldre...pga mye ståing og gåing. Er gjerne ute 6 timer på jobb... Nå begynner det å bli skikkelig kaldt også....jeg gidder ikke invistere i svææær varmedress heller. Hver dag etter jobb blir jeg liggende kubb på sofaen eller med bena høyt i senga, pga mye vann og ondt "overalt"...Dette har jeg sakt til legen min. Jaja- jeg skal ut i permisjon 23 nov. Thank god... Ok- det var dagens syt fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6935674-dere-som-er-100-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber og i barnehage og har vært 50% sm fra 1 sept-17okt, og fra 17 okt har jeg vært 100% sm, og kommer til å være det ut svangerskapet. Grunnen er bekkenet og ryggen. Når jeg jobba 50% jobba jeg heller hver dag, men halve dager... Da ble jeg ikke så sliten... Men etterhvert så funka ikke det heller. Sleit både i garderoben og med all tråkkinga i uteleiken. Var sliten og, bare trøtt, og hadde mye mindre tålmodighet enn før...

Jeg er 100% sykemeldt p.g.a bekkenet mitt. Legen min kaster ikke akkurat sykemelding etter meg, men sier at jeg må kjenne etter selv om jeg greier å jobbe eller ikke... Men nå er det jo enkelte dager jeg ikke kommer meg ut av huset for jeg har så vondt så da er det ikke lett å komme seg på jobb...

Forestten- det er vel mulig å gå til en annen lege enn fastlegen og få 100% sykemelding? Sleipt men.... jeg vil nødig risikere å bli liggende syk rett før permisjon og alt... er jo mye feber, halsonde, spysyke i barnehager nå som det er høst....

Annonse

Ring fastlegen din du, som kjenner deg, si at nå har du prøvd det, men at nok er nok... Det går ikke lenger... Det er ingen god følelse heller å ikke fungere helt som man skal... man er ganske avhengig av det i en barnehage... Kan du få aktiv sykemelding da???

Jobben er ansvarlig for å få tak i vikar for deg, legen skrev på sykemeldingen at jeg IKKE skulle jobbe lenger enn halve dager... Hun som blir vikar i min stilling jobbet halve dager med meg... Men hun er nok glad nå som hun fikk 100% :))

Jeg skal på jobb imorgen, så får jeg se hvordan det går:) Kan jo sikkert få aktiv sykemelding, men tror bare jeg lar være siden det ikke er så lenge igjen... da ringer jeg heller til fastlegen og ber om 100% sykemelding og sier at det ikke fungerer å gå i 60%...

Ja- en bør absolutt fungere 100% i en barnehage- føler meg litt i veien for tiden jeg nå:) Hehe...Må jo se litt humoristisk på det òg i all "elendigheten"...

Er 100% sykmeldt pga bekkenløsning, mye kynnere i tillegg til atjeg er alene med en 2åring, noe som krever sin kvinnemidt oppe i en ny graviditet.

Har trappet delvis ned - først 30% sykmeldt, så 50% og så 70% - før jeg ble 100% for 4 uker siden.

Termin er om 5 uker,så skulle uansett ut i perm om 2 uker nå.

Hei du!

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning og mye kynnere tidlig i svangerskapet. Er lærer i småskolen og dær er det gåing hele dagen.

Ble sykemeldt før skolen starta i høst.

Synes du skal ta det med ro hvis du er sliten.

Har selv jobbet i barnehage og det er en tung jobb du har. Tenk litt på deg selv og slapp av disse ukene du har igjen før fødselen.

Jobber selv i barnehage og skjønner godt at dette blir for mye for deg. Jeg har gått på aktiv sykmelding siste 2 mnd og det har fungert godt. Prøvde meg først med 50% sykmelding, men fikk så vondt av all bøyingen (under påkledning f.eks), ståingen og gåingen. Nå skal jeg være 100% sykmeldt frem til permisjon.

Måtte "mase" litt på fastlegen min jeg også før jeg fikk full sykmelding. Tror ikke det er så lett å forstå hvor slitsomt det kan være i en barnehage hvis en ikke har prøvd- særlig som gravid! Så stå på ditt:-) Går ikke an at du skal slite deg helt ut før fødselen heller!

Er også barnehage jobber, og har vært 100 % sykemldt i ca en mnd. ble sykemeldt pga betennelse i albueledd og skuldre, i tillegg til at hendene mine var hovne og armene "dovnet" bort.

ble sykemldt i to uker til å begynne med, men fortsatt sykemldt nå pga kynnere i tillegg :)

Min lege har hele tiden vært bekymret for om det går bra med meg,FORDI jeg jobber i bhg. virker som han skjønner at det er en hard jobb...

(jobber på småbarnsavd med 9 smårollinger under 2 år, umulig å IKKE løfte noe(n) )

åsså jeg da :=) :

Jeg har også opplevd at armene har dovnet bort.... er nok pga vann i kroppen. Ekkelt.

Høres ut som om du har en grei lege:) Jeg skal bytte fastlege etter jeg er ferdig med fødsel...føler ikke hun hører godt nok etter på det jeg har å si... men orker liksom ikke bytte nå som det bare er et par uker igjen...

Enig med deg i det ang småbarns avd. Umulig å IKKE løfte noe(n) ! Jeg har vært med de på 3 &4 siden august- men siste ukene skal jeg være sammen med de små!!! Og det er hele 17 stk. Halleluja ...

Tror jeg ringer legen på mandag jeg.. Nei- skal slutte å syte nå og gjøre noe med det.

:)

Annonse

Jeg har nå vært 100% sm i 3 uker, var 50% før det, fra augst- pga bekkenløsning. Jobber i små skolen, og det var faktisk legen min som sa ganske tidlig i svangerskapet at vi får nå se hvor lenge det er bra foor deg å jobbe der da!!! Hun ville egentlig sykemeldt meg 100% før, men jeg ville jobbe litt så lenge jeg klarte..... og når jeg da "klaget min nød" for 3 uker siden, sa hun bare " Da skriver jeg ut en 100% sm frem til permisjonen jeg".... Enkelt og greit!!!! Er vedlig fornøyd med fastlegen min, hun er ei dame som skjønner hvordan det er å være gravid og bekymre seg for alt mulig osv..... og det er litt viktig for meg!!!

*ler*

kan ikke klage på min lege i det hele tatt :) han er utrolig forståelsesfull og koslig, helt ærlig minner han meg om pappa :) *ler*

har hatt kynnere siden uke 15, så har jobbet på "prøve" siden. Legen ga meg to valg da armene mine sviktet: enten sykemeldte han meg fra da av, eller fra neste dag. enkelt og greit.

har faktisk begynt å strikke nå, og det hjelper veldig på dovne hender! løst og sakte vel og merke, men da får jeg bevegelse, ikke belastning.

Huff, SÅ mange smårollinger på ett sted må jo være texas! *ler*

jeg er ped leder i tillegg, så har jo litt kortere dager ög mer møter. likevel er det tunge dager!

Tips til uteleken, sett deg på ei huske med ett av barna på fanget og syng :) på den måten fikk jeg samlet sikkert 10-12 barn rundt meg og på de andre huskene uten at jeg trengte å gjøre så mye(bare det å komme seg opp og ned er ett slit)

ellers prøvde jeg å ligge mest mulig på gulvet og bygge duplo o.l,

ville byttet lege jeg og, er ikke noe særlig å gå til en lege du ikke trives med. du kan faktisk bytte fastlege på nett opptil 2(?) ganger i året :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...