Gå til innhold

Fryktelig vond eggeløsning??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet med P-P.

Første måneden kom mensen en uke for sent, så jeg trodde jo at jeg var gravid..... Men den gang ei.... :-(

Men 2 uker før jeg fikk den menstruasjonen, hadde jeg voldsomme smerter i magen, som varte i 10 dager! Jeg var øm i hele underlivet og hadde vonde stikkninger, jeg klarte i perioder ikke å stå oppreist! Det endte med time hos legen, uten at de fant ut noe.... Da mensen kom forsvant smertene.

Så... Nå er jeg snart ved min 2 mensperiode uten p-p. Jeg skal ha mensen på tirsdag/onsdag (i hvertfall utifra når jeg hadde mensen sist, det var 10-14 oktober)

Men for 2 dager siden startet disse voldsomme smertene igjen. I går måtte jeg dra hjem fra jobb!

Hva kan dette være?

Kan jeg være gravid? Kan jeg ha vært gravid sist, men abortert? Ville i såfall testen vært positiv?

Jeg har 2 barn fra før, og har aldri hatt slike smerter i forbindelse men hverken mens, eggeløsning eller svangerskap....

Fortsetter under...

Hei!

Dette høres ut som det jeg har opplevd! Jeg har alltid hatt en dag med eggløsningssmerter, men etterat jeg fikk barn nr.3 hadde jeg smerter som de du beskriver da mensen kom tilbake. Det var verst de første gangene, så gikk det seg til, og smertene varte kun 2-3 dager (og heller ikke så vondt) Smertene startet alltid 13/14 dager før mensen kom så jeg er rimelig sikker på at det hadde med eggløsning å gjøre.

Ble så gravid igjen, og for ca en måned siden fikk jeg tilbake mensen. Ca to uker før jeg fikk mensen hadde jeg vondt i magen; øm og oppblåst og stikninger - det var helt grusomt hvis veslejenta sto på fanget mitt og trådte på magen. Dette varte ca en uke, og en uke etterpå kom mensen. Nå venter jeg mensen til uka og de tre-fire siste dagene har jeg hatt de samme smertene, men i dag ser det heldigvis ut til at det er over. Håper det kun var "startvansker " forrige gang....

Jeg ble imidlertid undersøkt med innvendig ultralyd med tanke på cyster sist gang jeg hadde disse smertene, da cyster på eggstokk/eggleder kan gi smerter som følger syklusen. I mitt tilfelle fant de ingenting, og kunne ikke gi noen forklaring på smertene.

Det kan jo være at det går seg til med deg etterhvert også - jeg ville kanskje bedt om å få en innvendig UL for å utelukke dette med cyster (det er forresten som regel helt ufarlig, ble jeg fortalt). Håper iallfall for din del at smertene gir seg - og at du blir gravid snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...