Hermelina Skrevet 3. november 2006 #26 Skrevet 3. november 2006 Babyen får hans etternavn, jeg kommer til å "slenge det på" mitt navn når vi endelig en gang skal gifte oss! Har hatt noen diskusjoner ettersom vi har sjeldne navn begge to, men han er den eneste i familien som bare har det navnet og som kan få barn heretter. Så da blir det sånn. Jeg har to brødre, som forhåpentligvis etterhvert, kan føre vårt familienavn videre : )
Solsikkemor Skrevet 3. november 2006 #27 Skrevet 3. november 2006 babyen vår skal ha mitt etternavn og hans etternavn som mellomnavn, altså hans først og så mitt.. det er under 100 i norge som har mitt etternavn.. hans er veldig vanlig.. og vi er ikke sammen, babyen skal bo hos meg så da blir det også naturlig at vi har samme etternavn.. ble litt rotete skrevet det der..
Gjest Skrevet 3. november 2006 #28 Skrevet 3. november 2006 Babyen skal ha vårt etternavn! Jeg byttet til hans etternavn da vi giftet oss for halvannet år siden, og syns det er veldig koselig at vi alle heter det samme.
vårli Skrevet 3. november 2006 #29 Skrevet 3. november 2006 vi skal ha begge sitt etternavn tror jeg... hans først og så mitt.. siden vi ikke er gift blir dette rett tror jeg.. kjedelig å komme på helsestasjon og ha ulikt navn på meg og baby,, akkurat som ikke jeg er moren.........
frøken77 Skrevet 4. november 2006 #30 Skrevet 4. november 2006 Det blir mitt etternavn, og kun det. Dette fordi han har et vanlig etternavn, og mitt er ganske sjeldent! Han er snart enig i det ;-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 4. november 2006 #31 Skrevet 4. november 2006 Mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn tror vi.. Det er det som høres best ut, også kan det vel tenkes at jeg tar navnet han en gang om vi skulle finne på å gifte oss:) Om man skla ha begge som etternavn er jo regelen sånn at man må ha bindestrek mellom etternavnene, og det synes jeg bare ser teit ut;) Men hvis man tar det ene som melomnavn og det andre som etternavn må slipper man det bindestreken. Vesla vår skal bare ha et fornavn derfor bruker vi begge etternavnene våre..Skulle hun hatt flere fornavn hadde det vært uaktuelt med begge, det hadde bare blitt for latterlig langt..hehe:)
månefuglen og lille thea Skrevet 4. november 2006 #32 Skrevet 4. november 2006 Vi blir ikke enige...... Jeg har et vanlig etternavn og det har egentlig han også. Jeg vil bruke begges, men det blir ganske langt. Og da kan ho ikke ha mellomnavn. Selv om etternavnet mitt er vanlig er det en del av min identitet. Kommer aldri til å ta hans etternavn. i tillegg heter tanta hans det samme som meg, med deres etternavn, så det er uaktuelt uansett. Han vil at knøttet skal ha bare hans etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå