Gå til innhold

Nekter plutselig å ta puppen - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 5 måneder nekter etter frokost i dag å ta puppen. Spiste kl 6 og ville ha en påtår kl 8 så det fikk han før han sovnet. Etter det har det ikke vært mulig å få i han mat. Han gaper høyt etter puppen, men når han først får den i munnen nekter han å suge ordentlig hvilket ender i hyl og skrik. Nå har han ikke spist på 8 timer og som dere skjønner begynner han å bli temmelig urolig og sulten, men jeg får ikke i han mat. Han spiser ingen andre måltider enn pupp foreløpig, så flaske er eneste alternativ og det har jeg ikke lyst til å gi før det er HELT krise. Noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du fått mensen? da kan det plutseli oppstå slike problem...

prøv å amme mens han sover, evt når han akkurat har våkna, lykke til:)

Skrevet

sånn begynnte plutselig minn lille når han var 3mnd,gav utrykk for og være sulten og gapte høyt etter nussen men begynte og illskrike og ville ikke ta i mot mat. Jeg pumpet meg så gav faren flaske og det gikk greit, han tok fint nussen om natten men ikke om dagen så da ble det flaske. Nå er han 5mnd og problemet er borte nå tar han nuss fint både dag og natt men ikke i rom der det er noe gøyt og se på så her skjer matingen på et mørklagt rom.

Skrevet

min lille gjør det samme og har funnet ut at han trenger å rape da. har vært ganske fortvilet over dette, da det virker som han vil ha mat men han gaper bare,gråter og vil ikke suge. har tatt han opp får å trøste han og da har det kommet en rap hver gang. så prøv det:)

Skrevet

Stor klem til deg!!!

Det er kanskje en puppenekt du opplever. Søk på det, så kommer det opp maaaaasssse treff. Veldig vanlig, og utrolig frustrerende. Se også på www.ammehjelpen.no - amming fra a til å - brystvegring.

Jeg har noen stikkord til deg fra meg: Amme i senga, i mørke. Amme når han akkurat skal til å sovne eller akkurat har våkna. Tilby puppen ofte uten å presse, pakke bort igjen når han ikke vil ha. Og prøv å ikke bli lei deg. Det er så lett å føle seg avvist når dette skjer, men det er ikke det babyen mener. Det er bare såååå mye som er mer spennende enn puppen akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...