sevilla1 Skrevet 2. november 2006 #1 Del Skrevet 2. november 2006 Sønnen vår på 7 mnd sover fra ca kl. 19.30 til ca kl. 2,30. Da våkner han opp og er vanskelig å roe uten å gi pupp. Da har han jo sovet i 7 timer- og jeg lurer egentlig på hvor realistisk det er å få han til å sove 12 timer i strekk? Kanskje jeg skal slappe av på det og bare gi han pupp slik at vi får sove videre til kl. 6 alle mann. Har en opplevelse av at jeg er en ettergivende og dårlig mor om jeg gir han pupp- ihvertfall ut fra reaksjoner jeg får når jeg forteller om vår natt til andre...og at han kommer til å bli bortskjemt og ta makta i heimen... non som har synspunkter på det? Kanskje jeg vil oppleve det som mindre slitsomt om jeg får en opplevelse av at det er ok å fortsartt gi pupp en gang om natten. Han kommer vel ikke til å ville ha det i all evighet heller... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ff__ Skrevet 2. november 2006 #2 Del Skrevet 2. november 2006 da lille_f var 3-4 måender sov han i en periode hele natten igjennom. da fikk vi ros...rart det der...som om det er å være flinke forldre! jeg ammet ikke i søvn. men vi hadde på den tiden en hengekøye til ham over vår seng..som vi bysset ham i søvn i. men så hadde jeg lært at det skulle en jo helst ikke heller....den kvelden jeg prøvede å la være å bysse...ble han lei seg...jeg tok han selvfølgelig opp, men når jeg la ham ned igjen ble han lei seg på ny...slik holdt vi på en liten stund...og jeg følte plutselig at jeg ikke skjønte noe av det å være mamma! jeg ville jo IKKE la ham gråte, det var sikkert! så fikk jeg et deilig råd som jeg siden har fulgt og nyt! "am ham, bær ham, byss ham, syng for ham, sov sammen med ham..gjør alt som er godt for ham for å roe ham, den tiden han er baby er så kort og det som er viktig er at han har det godt og at dere bygger opp en god realsjon der han er trygg og stoler på at dere kommer når han trenger det!" vi kastet ut sengen, tok ham oppi til oss og jeg har siden brukt alle metodene over ttil å roe ham. lille_f ammes i søvn, det kan ta lang tid, men vi har en koselig stund. så våkner han flere ganger om natten og dier, men da jeg ligger jeg rett ved ham merker jeg ikke så godt hvor mage ganger. det der med dårlig mor synes jeg du kan glemme..hvor kommer det i fra? man er en god mor om en tar skrikekurer som er skadelig for barna, ikke om en koser seg og slapper av sammen med dem mens de er små? (lille_f er 1 og 1/2 år nu) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/#findComment-6937257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #3 Del Skrevet 3. november 2006 AH, SÅ HELDIG DU ER!!! Men jeg er enig, våv lille tulle sov veldig godt helt til for ca en mnd siden. Nå er hun syv mnd og våkner 5-7 ganger hver natt. DET ER SLITSOMT, og etter en stund blir man ganske desperat, nesten villig til å gjøre hva som helst for at det skal slutte. Vi har prøvd å fortsette å kose/amme, men det hjalp ikke. Nå har vi prøvd å la henne gråte litt men trøste jevnlig ca hvert minutt, for vi orker ikke at hun skal måtte skrike skikkelig, men det synes ikke å hjelpe heller. Gode råd mottas med takk. Men kjære, om du bare må amme EN gang pr natt bør du da strengt tatt bare nyte dette.. SKulle ønske vår kune komme ned i tre-fire ganger, jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/#findComment-6951909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ff__ Skrevet 3. november 2006 #4 Del Skrevet 3. november 2006 litt bæring pleier alltid hjelpe...en god bæredings også gå litt rundt i et mørkt hus.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/#findComment-6954070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monztah Skrevet 4. november 2006 #5 Del Skrevet 4. november 2006 Holder på å lese "The no-cry sleep solution" akkurat nå, og i den står det at opp til 6 mnd alder er det helt normalt at de våkner 2-3 ganger per natt, opp til 1 år våkner de gjerne 1-2 ganger per natt, og en del våkner 1 gang per natt opp til 2 års alder. 5 hele timer i strekk regnes som å sove "hel natt" for en baby, står det også. Finnes mange gode tips i boka om hvordan kutte ned på oppvåkninger etc, og mye nyttig om søvn i det hele tatt. Jeg synes også du er heldig som har en baby som våkner kun 1 gang. Min lille 5 mnd-frøken har våknet hver/annenhver time den siste måneden...puh! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/#findComment-6959142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wasabi Skrevet 4. november 2006 #6 Del Skrevet 4. november 2006 JEg har også en på 7 mnd, og er lykkelig hvis han bare våkner en gang. Da får han pupp, og så sover vi forhåpentligvis til morgenen. Til og med min superstrenge helsesøster mener at man ikke kan forvente at de sover mer enn 6-8 timer i strekk i den alderen. Kos deg mens han er liten, og ikke vær for opphengt i dette, dersom babyen bare våkner en gang! Blir det mere slik at dere blir utslitt så får dere kanskje gjøre noe med det. Vi hadde en "kur" der vi sluttet å amme HVER gang han våknet (våknet 3 ganger hver natt, og ville stå opp kl 6.... men vi gikk alltid inn til ham og roet ham, ville ikke la ham ligge alene og gråte. Ble han helt krakilsk tok vi ham også opp litt og bysset ham. Men det hjalp, for han begynte å sove lenger etter bare 3-4 netter. Deilig! Men altså, de som "skryter" av at babyen deres sover hele natten, de legger gjerne ikke nurket før i 23-tiden... mens vi legger vår kl 19.30, og da må vi forvente at han trenger mat en gang eller 2 i løpet av natten. Enig med henne som sa - kos deg heller med babyen i den korte tiden dette varer, de blir så fort store! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934548-hva-er-egentlig-en-natts-s%C3%B8vn/#findComment-6960874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå