Gå til innhold

Kjempebekymra!! Noen som vet råd?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med usikker termin i Mai. Det var ikke planlagt.

Fra Mars 2005-Juli 2006 Har jeg hatt 80-100 % stilling på en arbeidsplass. F.o.m 10. Juli har jeg vært arbeidsledig, sa opp pga helseskader. Hadde legeerklæring på dette, og skulle søke om dagpenger hos aetat, men fordi jeg er deltidsstudent (2 kvelder i uka) så får jeg ikke dagpenger. Har klart å finne meg ny jobb jeg kan ha til tross for skaden, og begynte i denne 1. Oktober, men klarte ikke å få 50 % stilling i Oktober, hadde kun 53 timer.

Hvordan skal jeg nå klare å få fødselspenger?

Vanlige studenter får jo ta permisjon i studiene med fullt lån og stipend, men jeg er deltidsstudent som er ferdig til våren, og får bare lån og stipend som dekker studieavgiften på privatskolen jeg går på.

Skal jeg da falle mellom to stoler og bli avspist med engangsstønaden? Til tross for at jeg har jobbet jevnt i to år, med unntak av disse 2,5 månedene uten inntekt hvor jeg selvfølgelig ble gravid??? Det har jeg ikke råd til! Må ha fødselspenger for å klare meg.

Noen som vet om trygdekontoret bruker skjønn, eller om det går an å snakke med de og få noe som helst velvilje for enkeltsituasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6934039-kjempebekymra-noen-som-vet-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

de bruker iallefall ikke skjønn.. det skal være sikkert og visst. Hører om de som manger 1-2 dager og likevel ikke får fødselspenger. Men jeg tror bestemt at 50% kravet er tatt bort i de nye reglene, og da klarer du vel å få 6 mnd likevel gjør du ikke?

Si at du får termin 1 mai.. da skal du ut i permisjon ca 9. april. de siste 10 mnd før permisjon blr da fra 9. juni til 9 april. Fikk du ikke dagpenger i sommer før du begnte å studere heller? (siden du sa opp pågrunn av helsemessige årsaker hadde du kanskje rett på dagpenger og ikke 3 mnd karenstid som er vanlig når man sier opp selv)