Gå til innhold

lekematte- hvem anbefaler dere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å kjøpe det til synnøve så jeg får tilbake pilates-matta mi, men hvilke skal jeg kjøpe og hvor?? er det noe vits i å kjøpe den dyreste???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har kjøpt puzzlespill-matte til gutten min. Kjøpte den på Nille til 150 kr. Når du er ferdig å bruke den som lekematte kan det gjøres om til lekekasser. Jeg syns den er kjempefin også er den god og varm å ligge på. Masse fine, sterke farger. Er veldig fornøyd med den. Den kommer i en liten posebag så den kan du ta med deg hvor som helst. Vi har tatt den med et par ganger når vi har vært på besøk hos noen som ikke har babyer ogg det er genialt . )

Skrevet

hvilken jeg anbefaler ? Hmm jeg anbefaler den de selger på sportsbutikker, feks. XXL ! En helt rød matte som er ment for trening osv. Utrolig myk og god, og ufattelig behagelig for barn. Lett å rengjøre og fin for forelder å ligge på sammen med barnet ! Bestevenninnen min er lege og anbefaler denne for barn da de også har godt av å ligge på et godt grunnlag akkurat som voksne. Pga ryggbelastninger osv. Koster ikke så mye, pluss man kan trene med den om man ønsker !!!

Skrevet

okeei, takk for svar=)

den fra nille, er den tynn eller tykk?? det er ganske kaldt på gulvet her, så vi må ha ei som er litt tjukk!!

Skrevet

Den er ikke mer enn ca 2 cm tykk, men den er kjempevarm å ligge på. Har det veldig gulvkaldt vi også. Har ligget masse på den selv og den er god og varm å ligge på : )

Skrevet

jeg og har den tynne fra nille, her er det også kaldt, men ble ganske varm i baken av å sitte på den...

Skrevet

Vi kjøpte den fra Nille i går, og den slo virkelig an...er veldig kaldt på parketten her, så la meg det selv en stund og den var mer enn varm nok.. så er den billig..og bra...

Skrevet

Jeg anbefaler IKKE de fra nille/lekebutikk med forskj farger m tall/bokstaver eller lignende. For det første synes jeg de er harde når de begynner å rulle fra mage til rygg og ikke har helt kontroll på landinga. For det andre gnager Linus den nesten i stykker. Han drar opp brikkene og ligger der og gnager på en H eller noe. Hehe - litt søt da - men de er vel egentlig kreftfremkallende (selv om det visstnok ikke skal være noen fare så lenge de ikke får av en bit). Har en Airex matte til trening selv. Den er knallgod. Synd den er litt smal. Også er de vel dyre.... Men det finnes jo noen som ligner. Babyshop har på 1 x 1 m til 299,-, selv om jeg synes de er litt tynne og små.

Skrevet

okei, fint med forskjellige meninger:) får se meg litt rundt, skal på strømmen storsenter i mårra, og der er vel fru lyng, og de må vel ha ei matte som er bra?=)

Skrevet

i begynnelsen la jeg leketeppet oppå... i den perioden han bare rullet... da ble det mjukt og godt...

Skrevet

husk at de de selger på fru lyng er de samme som de selger på sportsbutikker nesten ! gå heller på g.sport på strømmensenteret og sjekk der, venninnen min er lege og anbefaler som sagt en gymatte ! Barn bryr seg ikke så om hvordan de ser ut.,.. ;)

Skrevet

Det er ikke bare farge og pris som er viktig, men hva matten er laget av. De har gått ut og frarådet bruk av Airex matte fordi den inneholder 40% Ftalater som ikke skal være bra for små barn.

"Ftalater i Airex

I januar 2006 kom det frem at det finnes 40% Ftalater i Airexmattene. Ftalatholdige leker/matter er ikke noe spedbarn og barn bør slikke/spise på.

Produsenten av Airex-matter, Alcan Airex AG, er ISO 9001 sertifisert, men alle AIREX® produkter er produset i henhold til CE-standard 93/43/EC. Medisinske produkter klasse 1. Siden mattene inneholder Ftalater, anbefales de ikke til bruk for barn under 3 år."

http://www.danielsbok.com/utstyrsliste_leke.php

Sjekk derfor hva dere legger deres små på som ofte spiser og sutter på det de kommer over.

Skrevet

Airexmattene er kun farlige hvis barna gnager på dem. Tenkte bare jeg skulle si det.

Har en selv og er superfornøyd! Verd hver en krone :) Heldigvis gnager ikke gutten min på den.

Skrevet

Jeg har kjøpt en tjukk matte på Barn&Utstyr. Den er uten Ftalater og beregnet på barn som gjerne sutter og tygger på alt en periode. Kjempe fin for voksne som vil trene også. Varm og lett å holde ren. Vet ikke navnet men den har en lys grønn og en svart side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...