fikk prins 11.01.07 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hey...jeg har spist masse skalldyr iløpet av graviditeten...fikk nylig høre fra en gravid venninne at dette ikke er bra å spise når man er gravid..pga tungmetaller visst nok..hmmm..jeg går gravid for andre gang..spiste forrige gang også..er utrolig glad i fisk og skalldyr..hvilket bør være sunt da...det eneste jeg har hørt skal man holde seg unna det når man ammer..iallefall i begynnelsen...pga allergi..utenom det er jeg tydeligvis grønn... Flere?? det er vel ikke noe galt i å spise det nå vel?? =0)
SpongeBob Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Fra visse områder skal du unngå skallinnmat - sjekk matportalen.no sin emneside for gravide. Regner med det går bra, jeg...
fikk prins 11.01.07 Skrevet 2. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2006 okey...takker for det da...regner med at det ikke er farlig, er sammen med en kokk som får tak i kun ferske råvarer...lørdagskos med skalldyr er noe vi begge setter pris på....ikke hver helg så klart..men en gang i blandt da iallefall... =0)
SpongeBob Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Klør, bein og annet hvitt kjøtt på krabbe og hummer er helt OK, reker og slikt er bra, går ut fra dere unngår blåskjell når varselet er dårlig - så ikke noe å stresse med. Brunt kjøtt av krabbe bør du nok unngå, samme med innmat av fisk (lever, rogn). Men viktigste er jo at du spiser godt og sunt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå