Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få vondt i korsryggen i uke 5-6? Jeg har så vondt i dag og dette bekymrer meg litt..Helt nederst liksom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har vondt nederst i magen og blør samtidig så er det vel ikke noe å bekymre seg over tror jeg!!

Men hvis du er bekymret, så kan du ringe og snakke med legen din!!

Skrevet

har du noen andre plager da?

Dersom det er en SA så skal du kjenne krampelignende smerter i magen og/eller smerter i ryggen!!

Du kjener kroppen din best selv, men de fleste har vel hatt vondt i ryggen i løpet av den første tida! Tenk bare på alt om skjer inne i kroppen din, tore omveltninger, livmora vokser o.l....

Så tenk på det som et tegn på at den lille vokser!!

Skrevet

dette er henta fra lommelegen, og siden du ikke har noen andre plager så tror jeg 100% at du kan være helt trygg!!

Spontanabort: "Blødning fra skjeden og takvise smerter i den nedre delen av magen og ryggen. Blodet fra skjeden kan være klumpete og inneholde fosterrester. Ved gynekologisk undersøkelse vil legen kunne se at livmorhalsen står åpen."

Husk og at vondt i korsryggen kan komme av noe helt annet enn graviditeten=)

Skrevet

Eller du kan ha fått bekkenløsning eller bekkenlåsning.

Murring i korsryggen kan være første tegn på det.

Ville oppsøkt lege og sjekket, er det bekkenløsning bør du sykmeldes og få fysio snarest.

Eller det kan være en urinveisinfeksjon, det kan gi andre symptomer under graviditet.

Lykke til

Skrevet

Kan man få bekkenløsning i uke 5-6? Trodde det kom senere...Jeg får vente og se hvordan det utvikler seg:-) Men det kan jo bli et spennende svangerskap hvis ryggplagene kommer allerede nå...

Skrevet

hehe, får håpe du bare er sliten, og at det er det plagene kommer av!!

Ja, tenk på hvor stor belastning ryggen får av den store magen og brystene på slutten,ugg!

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...