Gå til innhold

Hellsingens møkkasystem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har bare videregående-skoleutdanning. Og det har sikkert mannen også. Det blir det lav inntekt av. Så lav at man nesten ikke kan tro det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder rentefrihet/betalingspause i Lånekassa. Merkelig at du ikke en gang gidder å sjekke dette før du slenger ut av deg at andre lever i en illusjon (eller, for å tolke ditt svar slik du tolker andres: anklager andre for å lyve så det renner av dem). VIlle faktisk tro at hvis du virkelig ønska å kunne gå hjemme, ville du i hvert fall ta deg noen minutter for å sjekke opp mulighetene, i stedet for bare å slenge uforskammetheter til de som prøver å hjelp.

Sjekk Lånekassas hjemmesider, især http://www.lanekassen.no/upload/1-PDF-arkiv/IBLA-2006-bm.pdf

Jeg kan ikke love deg at du får rentefritak/betalingsutsettelse, men siden man kan søke om det på grunnlag av lav inntekt når man har omsorg for barn under 10 år (som jeg antar du har) kan det ikke skade å søke i hvert fall?

Skrevet

men moren min har ingen utdannelsen utenom ungdomskolen..og tjener mer...i samme jobb...og jobbet like lenge....

Skrevet

Men faktisk så har HI rett i en ting.

En kvinne som har vert hjemmeværende husmor får faktisk ansinitet for den tiden. Så når hn begynner å jobbe som her var nevnt bhg assistent, så vil hun faktisk ha MER annsinitet enn Hi selv om HI har en utdanning, og jobbet i noen år.

Nettopp derfor stemmer også det HI skriver om at en veninde av henne har vert hjemme med unger og har ingen udanning, men får MER i timen som ass i SFT enn HI som ass i bhg.

Tro det eller ei, slik er faktisk systemet i norge. Riktig og rettferdig, nei, men sånn er det faktisk.

Skrevet

Jøss, undrenes tid er ennu ikke forbi.

Etter snart 80 innlegg så får jeg faktisk støtte av noen....joohoooo.

Ikke det, rett skal være rett, mange av dere, ja de aller fleste støtter meg vel i det at jeg ønsker være hjemme i en periode. Det tror jeg de fleste kanskje skulle ønske.

Det alle anngriper meg for er jo at de TROR jeg vil at DE med DERES skattepenger skal gi meg en stor bunke penger som jeg kan velte meg i hver måned.

Men det er jo IKKE det jeg vil.

TAKK til deg Anonym som også forstår at med kun videregående utdanning så tjener man IKKE mye.

Takk til deg Anonym, som også sier dette ang lønn og ansinitet i barnehage jobben, kanskje de jentene som har en mamma som....endelig forstår.

Og du Anonym med en mamma som har gått hjemme, og en pappa som tjente 8-900 000, nettopp det at mamman din har gått hjemme har faktisk gitt henne ansinitet. De får godskrevet og omgjort de årene de går hjemme med barn til annsinitet. Ergo hadde din mamma og jeg hatt samme jobb, i samme bhg, hadde hun hatt høyere lønn enn meg, forde jeg selv om jeg har utddanning, ikke har så mye annsintitet som hun.

Jeg vil nok gå over henne i lønn etter hvert, men når man jobber i komunen, eller i fylkeskomunen må du jobbe temmelig mange år, i full stilling for å opparbeide deg full annsinitet.

-Bare spørre mamman din du.

TAKK til deg Anonym som også må ut i jobb, og mener at det er lagt opp slik at vi ikke kan være hjemme. Takk for at det ikke er bare jeg som mener dette.

Merkelig det her, at når jeg diskuterer dette med venner og bekjente møter jeg betydelig mer støtte og enighet enn her inne.....hmmm, bare ett morsomt tankekors.

Og du ANONYM som slenger om deg med linker til lånekassa, tror du ikke vi har skjekket? Tror du virkelig at vi ikke har undersøkt og vert i kontakt med lånekassa?

Jo takk, vi har det serru. Og der var det i vår situasjon, med våre tall, serdeles lite å hente. JEg kan ikke gi deg alle tall, og alle opplysninger her, det skjønner du sikkert, så du må nok bare ta mitt ord for at det faktisk er slik.

Om du mener jeg slenger uforskammetheter dtil de som prøver hjelpe, så skal du finne deg en kjempestor kost, eller sopelim, og så kan du prøve og feie litt for egen dør.

DU PÅSTÅR jeg ikke gidder å skjekke med lånekassa....Hva vet du om det, vil du ha navnet på saksbehandleren vår slik at du kan ringe henne og spørre eller?

Du påstår JEG slenger uforskammetheter, nåvel, se litt på deg selv du frøken. Ta en titt.

Men mest av alt en stor takk for at noen flere våger seg inn her og si at de er enige , litt, mye eller delvis med meg.

Men dere, ikke prøv dere på og komme her og anngripe meg da.

Det kommer dere ingen vei med vettu.

Koz

HI

Skrevet

Ja foresten,

når det gjelder de 4000 kronene.

Du Anonyme som nevner det, har du lest ordentlig hva jeg skriver?

Kanskje jeg uttrykte meg dårlig.

Men den totale pengesummen vi har å rutte med til sammen blir omlag sånn ca 4000 kr mer pr mnd, dersom jeg jobber. Og går jeg hjemme med kontantstøtte så mister vi de sårt tiltrengte tusenlappene.

Så NEI, det handler ikke om 400 kroner.

HI

Skrevet

Hvordan du får tips til å bli angrep går litt over min forstand. Lovte deg ikke at du kunne få rentefritak, men mente at det var verdt å sjekke. Hvis du blir såpass sinna når folk forsøker å gi deg tips, skjønner jeg jo at du tar helt av overfor de som også kommer med velment kritikk her ja ;-)

Trenger ikke alle tall og opplysninger nei (og har full forståelse for at du ikke legger ut personlige opplysninger her, fornuftig av deg) men syns det var kjipt for dere det med Lånekassa. Jeg går ut fra at dere spurte dem med den forutsetning at du har 0 i inntekt ja? (og ikke med det dere tjener nå, for da er det jo totalt irrelevant i forhold til det vi diskuterer).

Grunnen til at jeg kom på dette forslaget er at mannen min fikk rentefritak en periode da han var langtidssyk. (Vi har i åresvis levd på mmellom en og en halvannen inntekt pga studier og sykdom, og har klart oss fint). Han fikk rentefritak selv om han hadde noen få tusen i inntekt (sykepenger fra deltidsjobb), og jeg tjente jo litt mer enn din mann og vi hadde ikke fått barn enda. Syns det høres litt urettferdig ut da at du med 0 i inntekt og flere barn ikke kan få rentefritak, hvis mannen din bare har 12000 utbetalt. Men det kan jo være at beløpsgrensene varierer etter hva grunnen til at man søker rentefritak er. Kjenner jo ikke reglene i detalj, nettopp derfor jeg oppfordret deg til å sjekke. Og siden jeg (tydeligvis i motsetning til deg) ikke er synsk, kunne jeg jo ikke vite om du har sjekket det opp siden du ikke sier noe om det, men bare avfeier muligheten for rentefritak som oppspinn...

(Og rentene til Lånekassa må jo sies å være fordelaktige med tanke på at det ikke løper renter før man er ferdig med utdannelsen)

Skrevet

Hos oss er vi begge fagarbeidere, men mannen min tjener 120000,- mer enn meg i året.

Vi er 26 og 30 år, og har vært flittige til å nedbetale lånet. Derfor har vi bare 2 år igjen, så er lånet borte.

Derfor har vi tatt oss den luksusen at jeg er hjemme i ulønnet permisjon, noe som er til glede for oss alle.

Vi lever ikke fett, men vi klarer oss.

Skrevet

Beklager da misforstod jeg da er det snakk om 4000 mer enn bare støtten da er det noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...