Gå til innhold

Vedr. livmortapp (samme som på 1.trimester)

Anbefalte innlegg

Hei alle gravide..

Titter en tur innom fra "bli gravid" med etpar spørsmål om det er greit..

Jeg har IKM i disse dager. Jeg temper, sjekker sekret og livmortapp.

Jeg har hittil kjent godt på livmortappen når jeg da har forventet mensen. Men nå er den så ubeskrivelig "rar". Kan liksom ikke si om den er åpen eller lukket, den har liksom bare en liten grop, dekket med ett eller annet liksom.. Unnskyld detaljene.

Tempen har ligget høyt etter EL, men sunket litt til idag. Men allikevel ligger den nå høyere enn den har gjort tidligere pp'r.

Har liksom litt lotion-aktiv sekret og som sagt en litt ubeskrivelig livmortapp..

Tror dere det er håp for meg denne pp?

Av andre symptomer har jeg ømme bryster, stikninger i underlivet, litt mens-murring og stiv i korsryggen. Idag har jeg vondt i hodet, men håper det går over snart.

Gleder meg til å se svar fra dere "erfarne".

Klem fra...

Fortsetter under...

hei hei.

Minnie først: jeg sleit også med å finne den først. Det er vanskeligst å rekke opp i tiden rett etter mens.

røv å stå med spredte bein og huk deg litt forover, sånn at du får krønsja underliver litt sammen.

før fingeren litt bakover og oppover, da burde du finne den.

Min ligger helt bakerst mot baken, ganske høyt oppe.

Derfor jeg ikke fant den.

Og ang. kjangser: dette høres veldig ut som de gangene jeg har vært gravid. Vil ikke oppmuntre deg for mye, men det er jo en mulighet,.

Tempen hos meg har sunket litt når jeg er ca 8 dager etter EL, ogda holder den seg heeelt stabilt. Har landet på 36,3 hver dag.

Lykke til begge to :)

Takk takk:) Tror faktisk jeg fant den nå!! hihi, så gøy! Men nå har jeg jo ingenting å sammenlikne med siden jeg ikke har kjent den før...Men det kjentes ut som en grop på midten der...Har ikm i dag.

Er det noe "fasitsvar" på hvordan den skal kjennes ut?

kan prøve å forklare. he he

Vel, vanligvis sitten den høyt og er hard og lukket.

når du nærmer deg EL synker den ned og blir skikkelig myk samtidig som den åpner seg.

hever seg igjen etter EL, og synker og åpner seg igjen før mens.

Hvis man er gravid holder den seg høyt og er mellom myk og helt lukket. er en hinne over der hvor åpningen vanligvis er.

Hjalp dette?

Annonse

tja...litt hvertfall. Men i og med at jeg ikke har kjent på den før, så er det litt vanskelig å si om jeg kjenner en åpning eller ikke. Det jeg kjente var at den var veldig høyt oppe, og veldig glatt, også var det en myk grop på midten. Får vente å se om det er spire, og om det ikke er det så skal jeg begynne å kjenne jevnlig.

Moro at jeg fant den hvertfall - takk skal du ha:)

Takker for fine svar og nye innlegg her på denne tråden..

Utrolig hvor fort man "hopper over på noen annet" i en samtale liksom.

Fortsatt ingen tegn til TR eller spotting, så jeg er ved godt mot ennå.

Når det gjelder livmortappen. Så opplever jeg at tappen er lav og hard rett før og under mensen. Mellom mens og EL er den mellom og myk. Når jeg har EL er den høyt plassert og myk og åpen. Etter EL og frem til mensen er den igjen mellom og myk.

Nå er det som sagt litt vanskelig å forklare hvordan den er.

Tar en test imorgen tidlig dersom ikke TR er ankommet.

Klem fra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...