Gå til innhold

Tror dere at det er en...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sammenheng mellom barnets kjønn og når den ble unnfanget?

Ble din baby laget før/under/eller etter EL?

Hvilket kjønn venter dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke noe på dette! Har hatt sex omtrent på eggløsningsdag begge gangen jeg har blitt gravid (vet det pga turnus etc..), jeg fikk en gutt sist og nå venter jeg jente.

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal tro, men har lest et sted at guttecellene er raskest mens jentene er mest utholdende og lever lenger... Derfor større sannsynlighet for gutt ved sex på EL-dagen, og jente hvis det er noen dager før. Mener også å ha lest at det er overhyppighet av gutter for de som har donorbarn og at det trolig er pga at de bli inseminert på EL-dagen. For meg stemmer denne teorien helt, jente først og da med sex 4-5 dager før El (det skulle jo en sikker periode!!), de øvrige gutter med sex på El-dag (vet dette fordi jeg testet med El-tester). :-)

Skrevet

Det er jo bevist at jentesædceller lever lenger enn guttesædceller, og at guttesædceller svømmer raskere. Men det er jo umulig å vite om egget blei befrukta av ei jentesædcelle fra den sexen man hadde noen dager før eggløsning eller ei guttesædcelle fra den sexen man hadde rundt eggløsning. Dessuten er jo dette statistikk, og da vil det selvfølgelig være mange som ikke er gjennomsnittlige, og mange sædceller som ikke følger "reglene".

Skrevet

Det er slett ikke umulig å vite hvilke celler - hvis man har sex kun en gang rundt el... det har jeg hatt alle gangene (for å samle opp godvarene!) - og varene er blitt levert! .-)

Skrevet

Men det er fremdeles statistikk, så hvis man samler 100 par som _kun_ hadde sex akkurat på eggløsning, så ville kanskje 60 par få gutt, mens 40 par likevel ville få jente. Det er høyere sannsynlighet for å få gutt, men ikke 100 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...