Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg har kjøpt el pumpe, og har testet den ut en gang. Tenkte det var greit at vesla hadde prøvd flaske noen ganger før hun må få det en hel kveld... Her kommer dustespørsmål... Men håper på svar... Hvor lenge kan melka holde seg i kjøleskapet? Hvordan gjør en hvis en skal ut en kveld? Pumper mange ganger, og satser på at det er nok? Hva er vitsen med å fryse ned morsmelk? Kan en tine den og gi på flaske igjen? Dersom en har drukket alkohol, må en da pumpe seg og kaste melken?
så var vi 4 Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 -Melka holder seg maks 5 dager i kj.skapet. -Du lærer etterhvert hvor mye barnet ditt spiser og da åumper du så mye. -du kan tine mm og gi på flaske, i grot og hjemmelaga mat -Nei det er samme promille i melka som i blodet og forsvinner like fort ut av melka søm av blodet, derfor er det unødvendig å pumpe for å kaste
Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Holder seg ca 1 døgn i kjøleskap. Vet ikke hvor gammel bebisen din er, men hvis under 4mnd, burde det holde om du samlet opp 200ml per måltid. Ikke fyll varm melk på den du allerede har stående i kjøleskapet. Avkjøl og evnt bland etterpå. Opptint morsmelk kan gis på flaske. Den ser litt ekkel ut fordi fettet i melka flyter opp, men rist godt, så går det nok ned. Den lukter litt annerledes enn fersk melk også. Hvis du pumper når du har drukket, bør du kaste melka.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Holder den seg 5dager i kjøleskap? Trodde det var bare 1 døgn, jeg...??? Men jeg er ingen ekspert altså.
så var vi 4 Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 har lest en dl om det siden martin fullammes gjennom pumping og noen sier 2 dager og noen 5, men du må jo selvsagt sjekke. aldri hatt sur melk selv om det har stått mer enn 2 dager
så var vi 4 Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 ammehjelpen sier 3-5 dager. stoler på det da
mai mammaen til to Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 hvis du er usikker på hvor mye babyen drikker, så kan det jo være smart mrd mme? sånn i tilfelle det ikke er nok?
Gjest Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Ja, det stemmer helt sikkert. Jeg har desverre sluttet å amme. Når jeg tenker meg om og mimrer tilbake, så har jeg vel tidligere selv hatt mm 3 dager i kjøleskap. Begynner bare å bli gammel og senil ;o)
Sala77 Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Kan en fryse melk som har stått 1 dag eller 2 i kjøleskapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå