Gå til innhold

Dere med bekkenrelaterte plager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 11+ 5 og har vel påbegynnt med de velkjente plagene under svangerskapet er jeg redd:-( Første gang for meg, og lurer på når dere begynnte å merke disse plagene? Her i gården blir det bare værre og værre. Særlig i halebeinet, og når jeg sitter får jeg kjempe vondt... Merker det også nedover låret på den ene siden. Noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med plagene deres? Jeg klarer IKKE sitte stille, og det kommer aldri til å skje, uansett hvor vondt jeg får (kanskje litt høy i hatten nå?) Jeg får behandling, men jeg hadde også liknende plager før jeg ble gravid pga svai rygg..

Hvordan har dette utviklet seg hos dere som merket plagene tidlig i sv.s?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde store smerter veldig tidlig. Merket det fra uke 6. Det varte i noen uker, så gikk det over. Tviler egentlig på at det var bekkenløsning, men har fundert på om det kunne være bekkenlåsning. Fordi det gikk over etter at jeg begynte å gå turer i skogen. Først ble det mye værre, men så ble det bedre. Nå merker jeg stort sett ingenting.

Skrevet

Jeg merket smerter som satt lavt i ryggen når jeg gikk mye- dette begynte i uke 13 ca. Jeg jobbet på kafe da og fikk vondt etter å ha gått på jobb en hel dag. Ble sykemeldt i uke 22 og merket ikke så mye etter dette. Ble bedre da jeg sluttet å jobbe. Nå er jeg i uke 26 og legen konstanterte bekkenløsning for to dager siden...

Skrevet

Glemte å si at jeg studerer på fulltid i tillegg, er ikke sykemeldt fra skolen, kun jobben. Går helt greit å gå på skolen så lenge jeg slipper å stå en hel dag. Hadde ikke orket å bare være hjemme jeg heller :)

Tror at det går greit i de fleste tilfellene så lenge man tar hensyn til kroppen sin.

Skrevet

Jeg begynte å merke det nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og i uke 13 ble det så ille at jeg måtte sykemelde meg 100% fra jobben.

Jeg tar dagene med ro. Gjør ikke mer enn kroppen orker, og går til fysio to ganger i uken. Kombinerer et treningsopplegg med massasje, og det har hjulpet meg veldig. Jeg kjenner flere som svømmer, som synes det hjelper.

Jeg har en veldig aktiv jobb, så holder på å gå på veggen her hjemme, men sist jobbet jeg mer enn jeg burde, og da slet jeg med bekkenløsning lenge etter fødselen, så derfor tar jeg det helt med ro nå.

Bekkenløsning er hormonelt, og alle får det til en viss grad, så det er vel ikke så mye man får gjort med det. Bare prøv å ta litt hensyn til deg selv og hør på kroppen.

Skrevet

I første svangerskap kjente jeg det litt fra rundt uke 10-12 tror jeg, og det ble gradvis værre til uke 28-30, da ble jeg halvt sykmeldt og jobbet bare halve dager. Da stabiliserte det seg litt, og gikk over rett etter fødselen. Det var ikke så ille at jeg trengte krykker, men jeg måtte passe veldig på hvordan jeg beveget meg. Det startet med litt vondt i korsryggen, så fikk jeg smerter i lysken og litt nedover i låret på høyre side. Føltes som en senebetennelse. Etterhvert ble det smerter i hele bekkenet, og særlig i symfysen.

Denne gangen merket jeg stikninger i symfysen allerede i midten av uke 3 - altså før jeg skulle hatt mensen. Det var en av de tingene som fikk meg til å tro at jeg var gravid igjen. Nå er jeg i uke 16 og har vondt mer eller mindre hele tiden, men ikke voldsomme smerter. Jeg må være forsiktig med brå bevegelser og store leddutslag i hoftene. Det er vondt i korsrygg, symfyse og samme senebetennelse-følelse som sist. Jeg er nok litt værre denne gangen, men det kan jo også ha sammenheng med at jeg har en snart to-åring denne gangen. Hun er veldig rolig og grei, men det blir jo litt aktivitet i løpet av en dag (har henne hjemme med meg). Jeg synes ikke det virker som jeg skal bli invalidisert denne gangen heller, til tross for tidlig symptomdebut.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Skjønner at dette er utbredt.. Ønsker dere alle lykke til videre i sv.skapet:-)

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg kan ha bekkenløsning. Hadde ikke noe plager i første svangerskap bortsett fra litt vondt i ryggen.

Men i forrige uke begynte det. Jeg er 12+2 i dag og mine plager er vondt i halebeinet, nederst i ryggen og nedover lårene bak. Ble godt beskrevet over her "kjennes ut som senebetennelse"

Jeg har ikke vondt hele tiden, men det kommer så fort jeg har stått litt mye, gjort litt husarbeid eller sittet stille lenge.

Jeg er sykemeldt nå fra jobben med mye gåing og ståing, men det er pga av kvalme. Men det ser ut til at jeg må forlenge den sykemeldingen. Har ikke lyst til å slite med bekkenplager i lang tid etter fødselen (=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...