Gå til innhold

Ok, nå trenger jeg seriøst noen betryggende ord her....

Anbefalte innlegg

Var på UL idag hos fastlegen min, er 9+1 idag og ifølge BIM er fosteret nå 3,1 cm langt osv.

Fastlegen min kunne konstantere at jeg var gravid men han mente det var for tidlig å se bevegelser og hjerte...

Jeg mener jeg så noe hvitt som dunket (noe jeg tror og håper er hjertet). mener også at man kan se både bevegelser og hjertet nå.

Han mente at fosteret er 1 cm....???

Jeg er nå livredd mildt sagt for at det ikke vokser.

Skal sies at legen min var stressa og er litt rar/slurvete til tider.

Nå sitter jeg her og er livredd for at babyen ikke lever.

Den lignet på en bønne - ikke noe foster.

Vil også tilføye at jeg fødte en liten gutt sist og at jeg er liten og sped selv. Gutten min lå hele tiden under skalaen gjennom svangerskapet.

Fortsetter under...

hei. alt er sikkert som det skal. jeg var på ul når jeg var 8+4,da var fosteret 1,7cm. så visst du er sped,og din første låg under skalaen kan det jo være at babyen din og kommer til å gjøre det,jeg så hjertet som slo,fikk bildet av babyen,det som lignet på ein bønne var det babyen? livmora mi såg ut som ei bønne skjønner du :o)

i følge bim skulle mine foster vært 7 cm....de er 4 cm.....det er stor forsjell....du ser det!!?? og jeg er litt lenger på vei enn deg...tror ikke "bønna" di ligner et foster enna...for det er når du er 10uker det er et foster...så tror du kan ta det med ro...mine er veeeldig små ifølge bim alså...men alt er bra med de..

Uffda, kjære deg. Noen leger er altså så ufordragelige til tider. Husk at noen leger, spesielt almenpraktiserende "vanlige" leger, ikke har noe som helst spesialkompetanse, og da også faktisk kan gjøre feil, eller ikke feil, men de vet ikke egentlig så veldig mye om hva de ser da... Mitt råd til deg nå, er: ta kontakt med gynekolog (de har all den spesialkunnskapen som trengs), gjerne på en privatklinikk, bruk de ekstra kronene på det og få en klarhet om at alt er bra med dere!!! Det er veldig lurt og føle seg trygg, trygg på legens ord, og trygg på at alt står bra til. Noe det helt sikkert også gjør!

*klemme,klemme*

Lykke til

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen!!!

Har tenkt over situasjnonen o jeg tror at legen min kun ville frem til at jeg var gravid og trodde at det var det jeg ville vite.

For han brukte ca 20 sek på denne undersøkelsen og målte kjapt. Er ikke sikkert fosteret beveget seg iløpet av de 20 sek heller og hvis legen trodde jeg kun ville konstantere svangerskapet så brydde han seg vel ikke med å gi meg mer info.... Nei jeg vet ikke jeg. Fikk time hos jordmor imorgen og skal ta en prat med henne tenkte jeg.... og hvis hun mener jeg burde ta en UL til så gjør jeg det privat hos en som kan det....

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...