moa_tobias Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg var hos tannlegen med lillegutt på 5mnd i dag pga rare tenner:o) Det viser seg at de 4 fortennene hans nede bare er to, da to og to deler samme rot. Helt merkelig.. hihi.. Tannlegen sa at det hendte de så slike tilfeller, men det var ikke ofte. Det jeg bekymrer meg for det tannlegen sa kunne skje når de ordentlige tennene hans ville vokse ut. 1) Det kunne vokse ut 4 normale tenner 2) Det kunne vokse ut 2 dobbelttenner som nå 3) Det kunne vokse ut 2 enkelttenner, og han ville da mangle 2 stk. Stakkars lillegutt:(
røvermor Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Sønnen min har også en slik dobbeltann nede etter sin far. Far har ikke det nå, så vi får se. Føler ikke at det er så farlig uansett, jeg da..
Tokatter_USA Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Vi er helt nye her - Snups er to år i dag! Hun har også en dobbeltann. Jeg har ikke truffet noen andre som har det, så det var interessant å lese at hun ikke er den eneste. Det eneste som bekymret meg var at den doble tannen var bare én tann som var dobbelt så stor, og så skulle det bli plass til en til ved siden av. Men det kom ikke opp en til, så den bekymringen er over.
Joikaboll@ Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Snuppa her har, eller hadde en elstra tann nede, men den er nå trekt. Hun er 12 år nå og syntes selv den var stygg, så hun valgte selv å trekke den i våres.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Går det også ann... I min familie mangler vi tenner...så vi har melketenner i voksen alder. Jeg mangler 1, men har et søskenbarn som manglet halve munnen. Trøster meg med at tenner er ikke det værste de kan feile. Tannlegene er så flinke i dag at barna trenger ikke å plages med det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Både mannen og sønnen hadde melketenner som ikke hadde blivende tenner under, mannens falt ut i fjor, sønnens reguleres nå inn med resten av tennene for den ser sterk og fin ut... la oss håpe den sitter leeeenge..
Pysa Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Jeg hadde dobbel tann oppe som lita, men det vokste ut to nye da den falt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå