Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Har de siste dagene følt et stort press i mellomgulvet, en slags smerte som også gjør det vanskelig å puste. Er dette bare at babyen presser på, eller bør jeg oppsøke jordmor/lege? Håper noen har erfaring fra dette? Er forresten i uke 33
Gjest Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 hei hei.. har også sånne, men jeg har prøve å kjenne etter og jeg tror det bare er babyen osm presser på lunger og magesekken. så lenge det ikke er mer på høyre side så er det nok ikke noe farlig. men jeg er ingen lege da, men det er hverfall det de har sagt til meg!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Pusteubehag er ikke uvanlig - det gir seg når babyen faller ned i bekkenet på slutten av svangerskapet. Men hvis du er veldig plaget, skader det jo ikke med en telefon til legen/jordmor...
MammaDilla Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg har nettopp være til lege akkurat pga dette. Jeg har smerten konsentrert til høyre side. Forferdelig ondt.. Jeg dovner inn i øverste mageregion når jeg snur meg, og det er en slags hulrom lyd når jeg "trommer" med to fingrer øverst på høyre siden. Legen sjekket meg grundig men ville ikke sende meg til ul enda. Synes det var veldig rart. Han ville vurdere det på nytt om det ikke var bedre om en uke. Har gått med det i to måneder nå, så tviler på det er bedre. Han nevnte det kunne være lumbal smerter. Ikke vet jeg. Men jeg vet det ikke kommer av noe press fra babyen. Blir du veldig dårlig så kontakt lege, er mitt tips. Dumt dersom det skulle være lumbal prolaps, lever eller bukspytt kjertel som er i ubalanse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå