Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hva trenger jeg til meg selv, å hva trenger jeg til babyen?? Vet at mange har stilt dette sp.målet før, men sliter forferdelig nå med å pakke...=) Skal vel ikke være bare, bare...?! Takk for alle svar...=)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 - Klær til deg selv, regn med to-tre dager og netter (jeg har aldri tatt med morgenkåpe, liker å kle på meg, føler meg ikke så mye som en pasient da... ) - Klær til babyens hjemreise (du trenger ikke noe på sykehuset, de har trøyer/bodyer til dem der, men det er noen som liker å kle på dem eget tøy der også) - Slippers/tøfler - Vanlige toalettsaker - Ammeting (ammeinnlegg, pumpe (det kan du vel få låne også) - her kan du forresten sjekke om sykehuset ditt har apotek, da har de jo alt du trenger der (herunder tannkrem og tannbørste om det skulle gå litt fort i svingene) - En bok? (jeg kjedet meg faktisk litt sist, var så stille der og babyen som hele tiden) Dette er det eneste jeg tar meg, men jeg bor kun 15 min fra sykehuset så det er ikke noe langt for pappaen å kjøre hvis jeg har glemt noe :-). Strengt talt trenger man jo ikke drasse med seg masse til babyens hjemreise, hvis man ikke har tenkt å dra hjem samme dag...
MammaDilla Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg er førstegangs, men har en venninne som nettopp har nedkommet med nr to. Hun hadde med seg noen gode truser, en pakke bind, deodorant, noen sokker, to-tre bh'er (hun er litt hysterisk), tøfler og en treningsdrakt. I tillegg hadde de med litt babytøy (noen bodyer og hel drakter) og en pakke bleier for å slippe tøybleiene. Det som er litt morsomt er at første gang hun fødte var det mannen som pakket, fordi ting skjedde litt fort. Den varianten inneholdt ynglingsskoene hennes (stilett støvler) tre-fire blondestringer, en alt for liten bukse og en trang pologenser hun ikke kunne fordra (han liker den så godt) hehe.. den varianten anbefalse ikke!! Er ikke vitsi å ta med så alt for mye. Og skulle du oppdage at du manglet noe så få noen til å ta det med til deg dagen derpå. Er der jo ikke så veldig lenge uansett...
MammaDilla Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Og såklart tannbørste, og slike ting.. hehe
Lille Sprell og meg Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 En liten ting; skal du til Ullevål må du ta med deg tøy til bebisen.. der får du ikke babytøy mens du er på pasienthotellet.
Vannmelon Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Hvis pappan ikke skal bo på sykehuset kan vel bare han supplere på bestilling? Skjønner ikke at det er noe stress jeg, hvis man ikke bor veldig langt fra sykehuset, da.
Maisie Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Det viktigste er vel helsekortet og rhesuspapirene. Har skrevet liste, så i fall jeg ikke rekker å pakke selv (har planer om å gjøre det i god tid da), så veit gubben hva han skal pakke. Ville også tatt med fotoapparat for å forevige den lille, mobiltelefon/telekort. Mange har også nevnt at det er lurt å ta med mykt dopapir (er visst ikke alle sykehus som tenker på at man er ganske sår nedentil etter en fødsel), brystkrem for ev såre brystvorter og en bedøvende gel (Xylocain?) som man smører seg med før dobesøk. Og slippers til å ha på beina, både i dusjen og ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå