Gå til innhold

Skulle ønske jeg visste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om den lille har det bra, og at alt står fint til???

Jeg var på ul i uke 7.....synes det er ufattelig at jeg ikke vet noe, og vil ikke få vite noe før om 3 uker. Da skal jeg ENDELIG på ultralyd!!!!

Det at jordmor ikke ville treffe meg før etter ul, synes jeg også er rart...det er liksom NÅ jeg hadde hatt behov for en bekreftelse på at det lille hjertet slår og at alt står bra til.

Synes jeg ikke har så stor mage heller....er 16 uker på vei! Prøver hver eneste dag å kjenne etter om jeg kjenner spark, men kjenner null, niks, zero!

Er så redd for at det skal være noe galt, men så vet jeg at nå går stort sett alle graviditeter sin gang og det er helt naturlig prosess og ha disse tankene.

Men hvorfor setter de ikke opp lege og jordmor litt mer gjevnt fordelt gjennom svangerskapet????

Åhhhhhhhhh! Jeg vil så gjerne vite nå jeg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm.. det syns jeg var veldig rart.. at du ikke får komme til jordmor før etter ultralyd..

Skrevet

Hei

Merkelig at jordmor ikke vil treffe deg da.. kanskje hun mener det er for tidlig med å høre etter hjertelyd??? at det er derfor..

Min jordmor er å treffe på telefon utenom timene jeg har hun, kjempegreit. ER alt for store forskjeller i helsevesenet!

Men alt er nok bra :)

Klem

Skrevet

Hei du!!

Trur du bare skal senke skuldrene litt og prøve og slappe av... Normalt sett så har de det veldig bra..Husker jeg også hadde det sånn i begynnelsen etter jeg fikk vite at jeg var gravid. Henger fortsatt litt i enda..Føler meg så liten liksom til og vente 2, også merker jeg lite til liv.!Men merklig at Jm ikke vil ta deg i mot da syntes nå jeg..Snakket med legen din om dette?? Jeg var hos Jm første gangi uke 16, da fikk vi høre hjertelyden+ at vi snakket bare litt..Også hilste hun på samboer. Veldig betryggende og ha ei og snakke med.Men nå skal vi ikke dit før i uke 24. Skal foressten på Ul til uka, gleder og båder gruer meg til den..Håper alt er bare bra med de, og at jeg ikke får vite noen dårlig nyheter.. Men du kan jo be legen din om og høre etter hjertelyden også da??? De har sånn de også... Hvor langt er du på vei nå da??

Håper det ordner seg da for deg, og ikke bekymr deg for mye... :)

Skrevet

Hvis du er så spent og nervøs er det jo bare å ringe en privat lege/legesenter og bestille en privat ul.

Det koster litt penger, men er vel sannsynligvis eneste gang du gjør det, så vil være verdt det.

Er dumt med ulik praksis fra sted til sted, men her og nå kan du i hvert fall ta tak i det selv.

Lykke til!

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...