selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg har så lyst på.... mmmmm....... pepperkakedeig....
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2006 jeg vet da ikke åssen man lager pepperkakedeig... har sikkert ikke halvparten av ingrediensene en gang.. og har så vondt i bekkenet at det er fullstendig utelukket å gå til butikken
SpongeBob Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Det har du sikkert - kan du ikke Hakkebakkeskogsangen?
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2006 - og til sist en kilo pepper?
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2006 lett å forveksle... bør nok vente til det kommer i butikkene - ferdig i boksen
3guttsmamma;) Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 jeg går å ser etter den deigen en får kjøpe på rema... ser hver dag,men er ikke kommet enda... VIL HA NO!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2006 åherregud så godt å høre at det faktisk er fler enn meg som har det sånn... dvs liker å spise selve deigen altså
rødhette* Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 Jeg kjøpte 2 kg pepperkakedeig på ikea igår...
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2006 neeeeei! ikea... jeg vil ha ikea her i langtvekkistan også!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Skal lage stooooor posjon nå ! Ungene og jeg skal bake i morgen !! Skal nok smake litt (mye) på deigen ja !
Gjest Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Ka-ping: Plantasjen er beegynt å selge julstuff for harde livet. alt mellom himmel og jord, inkl julegodter så jeg. Kanskje du kan få tak i der, om ikke IKEA er begynt enda?
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2006 hva får deg til å tro at det eksisterer plantasjen-butikker her i langtvekkistan? sorri, det fins nok ikke på denne sida av fjorden så vidt jeg vet...
Gjest Skrevet 2. november 2006 #16 Skrevet 2. november 2006 ah.. of da :S Tenkte kanskje du var inne på fastlandet, men du er vel hjemme du om dagen ja.. Mja.. da så.. Kan få oppskrift heller? 150 g meierismør 1 dl sirup 2 dl sukker 1 dl kremfløyte ½ ts nellik ½ ts ingefær ½ ts pepar 2 ts kanel 1 ts bakepulver ca. 450 g kveitemjøl Ingrediensene burde vel langtvekistans landhandel ha? :-)
Gjest Skrevet 2. november 2006 #17 Skrevet 2. november 2006 Bland smør, sirup og sukker i en kjele. Varm opp til sukkeret er helt smeltet. Ta kjelen av platen og la blandingen bli litt kaldere. Rør i fløten og sikt i krydder, bakepulver og det meste av melet. Rør alt sammen til en jevn deig. La den stå kaldt til neste dag. Elt deigen i litt mel på bordet og kjevle den til den er omtrent 3 millimeter tykk. Stikk ut forskjellige figurkaker og stek dem gyllenbrune ved 175 grader i ca 10 minutter. Avkjøl kakene på rist. Og slik gjør du det.. men det kunne du sikkert :-)
snopeguri:-) Skrevet 2. november 2006 #18 Skrevet 2. november 2006 He-he... jeg har termin om ca. en uke og fikk også plutselig sinnssykt lyst på pepperkaker. Jeg lagde det... og nå har jeg bare heeeelt dilla!! Nammmm:-)
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 2. november 2006 Tusen takk! Hadde faktisk ingen pepperkakeoppskrifter jeg... mulig det er i den juleboka jeg har bestilt fra bokklubben De man kjøper fungerer helt greit, men det er jo noe ekstra når ungene får være med og lage deigen også! ps: jeg bor jo på fastlandet, men på den mer rurale sida av Trondheimsfjorden Her kryr det verken av H&M, Ikea eller Plantasjen... men det er såpass mange fordeler med å bo her at det får bare være!
Gjest Skrevet 2. november 2006 #20 Skrevet 2. november 2006 Hehe.. den oppskriften er hvertfall enkel. Er i Barnetv boka om jul.. hehe.. en gammel jeg har. Så den er "beregnet" på unger. hehe.. Aha.. :-) Man må da ikke ha de urbane butikkene for å overleve :-) Heldigvis.. :-)
selfangerkjerringa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #21 Skrevet 2. november 2006 Snopeguri: det er DEIGEN jeg vil ha, ikke pepperkakene... og når det gjelder ferdige pepperkaker så er det stort sett bare en type jeg liker, det er de i metallboks med mønster utenpå - selve kjensene er runde. mmm...
rødhette* Skrevet 2. november 2006 #22 Skrevet 2. november 2006 mmmm... *putte pepperkakedeig i munnen og smatte høyt, for å erte ka-ping ekstra mye*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå