Gå til innhold

JEG VIL HA PEPPERKAKEDEIG!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på.... mmmmm....... pepperkakedeig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet da ikke åssen man lager pepperkakedeig... har sikkert ikke halvparten av ingrediensene en gang.. og har så vondt i bekkenet at det er fullstendig utelukket å gå til butikken :(

Skrevet

Det har du sikkert - kan du ikke Hakkebakkeskogsangen?

Skrevet

- og til sist en kilo pepper?

Skrevet

lett å forveksle... bør nok vente til det kommer i butikkene - ferdig i boksen :)

Skrevet

jeg går å ser etter den deigen en får kjøpe på rema...

ser hver dag,men er ikke kommet enda...

VIL HA NO!!!!!!!!!!!!!!!!!

hehe

Skrevet

åherregud så godt å høre at det faktisk er fler enn meg som har det sånn... dvs liker å spise selve deigen altså :)

Skrevet

Jeg kjøpte 2 kg pepperkakedeig på ikea igår... :D

Skrevet

neeeeei! ikea... jeg vil ha ikea her i langtvekkistan også!!!!!

Skrevet

Skal lage stooooor posjon nå ! Ungene og jeg skal bake i morgen !! Skal nok smake litt (mye) på deigen ja !

Skrevet

Ka-ping:

Plantasjen er beegynt å selge julstuff for harde livet. alt mellom himmel og jord, inkl julegodter så jeg. Kanskje du kan få tak i der, om ikke IKEA er begynt enda?

Skrevet

hva får deg til å tro at det eksisterer plantasjen-butikker her i langtvekkistan? sorri, det fins nok ikke på denne sida av fjorden så vidt jeg vet...

Skrevet

ah.. of da :S

Tenkte kanskje du var inne på fastlandet, men du er vel hjemme du om dagen ja.. Mja.. da så.. Kan få oppskrift heller?

150 g meierismør

1 dl sirup

2 dl sukker

1 dl kremfløyte

½ ts nellik

½ ts ingefær

½ ts pepar

2 ts kanel

1 ts bakepulver

ca. 450 g kveitemjøl

Ingrediensene burde vel langtvekistans landhandel ha? :-)

Skrevet

Bland smør, sirup og sukker i en kjele. Varm opp til sukkeret er helt smeltet. Ta kjelen av platen og la blandingen bli litt kaldere.

Rør i fløten og sikt i krydder, bakepulver og det meste av melet. Rør alt sammen til en jevn deig. La den stå kaldt til neste dag.

Elt deigen i litt mel på bordet og kjevle den til den er omtrent 3 millimeter tykk. Stikk ut forskjellige figurkaker og stek dem gyllenbrune ved 175 grader i ca 10 minutter. Avkjøl kakene på rist.

Og slik gjør du det.. men det kunne du sikkert :-)

Skrevet

He-he... jeg har termin om ca. en uke og fikk også plutselig sinnssykt lyst på pepperkaker. Jeg lagde det... og nå har jeg bare heeeelt dilla!!

Nammmm:-)

Skrevet

Tusen takk! Hadde faktisk ingen pepperkakeoppskrifter jeg... mulig det er i den juleboka jeg har bestilt fra bokklubben :) De man kjøper fungerer helt greit, men det er jo noe ekstra når ungene får være med og lage deigen også!

ps: jeg bor jo på fastlandet, men på den mer rurale sida av Trondheimsfjorden ;) Her kryr det verken av H&M, Ikea eller Plantasjen... men det er såpass mange fordeler med å bo her at det får bare være!

Skrevet

Hehe.. den oppskriften er hvertfall enkel. Er i Barnetv boka om jul.. hehe.. en gammel jeg har. Så den er "beregnet" på unger. hehe..

Aha.. :-) Man må da ikke ha de urbane butikkene for å overleve :-) Heldigvis.. :-)

Skrevet

Snopeguri: det er DEIGEN jeg vil ha, ikke pepperkakene... og når det gjelder ferdige pepperkaker så er det stort sett bare en type jeg liker, det er de i metallboks med mønster utenpå - selve kjensene er runde. mmm...

Skrevet

mmmm... *putte pepperkakedeig i munnen og smatte høyt, for å erte ka-ping ekstra mye*

Skrevet

gggrrrr!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...