Gå til innhold

Bør jeg gi febernedsettende ved 38,6 i feber...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har feber.....hvor går denne grensen?? Er det 38,5 eller 39,0? Han er 6,5mnd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI !

Små barn tåler feber godt. Og har de feber er det ett eller annet kroppen jobber med å få bukt på.

Når febern har nærmet seg 40, da har jeg gitt en stikkpille.

God bedring til sønnen din.

Skrevet

Jeg henger meg på katoes sitt svar. Barna har en forbausende god evne til å få ned feberen selv. Ta gjerne litt klær av barnet, og gi det noe å drikke. Det viktigste å følge med på er allmenntilstanden til barnet ditt. Er det opplagt og har matlyst med høy feber er det ikke så farlig. God bedring!

Skrevet

Det kommer helt an på allmenntilstanden til barnet. Er han veldig slapp trøtt spiser/drikker veldig lite kan det være greit å gi febernedsettende.Er han i ellers god form er det ikke nødvendig med nedsettende på dagtid, men på kvelden før han legger seg ville jeg gitt paracet ihvertfall hvis det nærmer seg 39 i feber. Vi var på sykehuset m minstemann når han var to mnd. hadde 38.7 og var VELDIG slapp og utenfor. Han ble da gitt febernedsettende der og jeg fikk beskjed om å gi han det etter anbefalt dose når han var så slapp slik at jeg kunne få i ham litt mat og at han fikk sove rolig.

Skrevet

Jeg gir ved 38,5. Ringte legevakta sist han hadde feber, da sa de at jeg kunne gi ved 38,5. Så jeg gjør nå det. men er allmen tilstandet bra, kan du la den stige litt til.

Skrevet

Jeg ser ikke bare på temperaturen, men på almenntilstanden også. Hvis hun er i dårlig form ved 38,5, så får hun - men hvis hun er i kjempeslag ved 39, så får hun ikke.

Passerer den over 39,5, så får hun nesten uansett... Liker ikke når den nærmer seg 40...

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gi han noe, bare se an, men skrev innlegget pga jeg ble litt usikker på hva som var riktig...

Han har fremdelses 38,6 i feber (glad det ikke stiger ennå hvertfall) spiser og drikker godt, men han er veldig sutrete så får vel bare se an litt til......

Skrevet

gutten min var og sånn igår.. ga stikkepille ved 39, la seg kl 18, våkna kl 01.00 da hadde han spydd, hadde da en feber 39.9 ga han en ny... hadde 39.1 idagtidelig og steig det til 39.7 og da som den førstegangsmor jeg er så ringte jeg legen bare for høre om jeg skulle gi mer eller bare la være... da ville de at jeg skulle komme ned en tur siden han er så liten (8mnd). da fikk jeg beskjed om at jeg og kan dele en dispril i 4 ta 1 bit og blande med vann og gi han... dersom han trengte det.. de hadde forskjellige virkemåter... uff greit å få sjekka ut og, han sa og at er de virkelig dårlig så "enser" de på en måte ingenting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...