Gå til innhold

Tett nase, tips takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var forkjøla i august og har etter det vore plaga med tett nase, bruker nok meir otrivin og rinoxin enn det som er lov, men ein skal jo klara å pusta (det er jo tungt nok frå før om ikkje luftvegane skal vera tette også). På tide å trappa ned på forbruket, nokon som har gode råd mot tett nase?? Noko som kan luktast på som ikkje er farleg, feks? Eller andre gode råd. Saltvatn funke ikkje - så er det sagt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvann! Engangskapsler eller sprayflaske, står sammen med de andre nesetingene på apoteket. Synes det fungerer mye bedre enn de andre merkene (som de på apoteket i går sa jeg ikke skulle bruke når jeg var gravid..... hm) - men saltvann kan du bruke så mye du vil av. Og - du kan også lage ditt eget, kok opp litt vann, ha i endel salt, la det løse seg opp - fyll opp et glass (etter at det er blitt kaldt eller lunkent - og sniff inn! Gjør underverker for nese, hals og hele bihulesystemet.

:-)

Skrevet

Nå så jeg du hadde skrevet at saltvann ikke funka... sorry. Da har jeg ikke noe godt råd, annet enn det hjemmelagde - det blir mye sterkere...

Skrevet

Takk for tips, sjøl om eg har prøvd det, problemet med saltvatn er at det renskar opp, men eg er like tett etterpå :(

Skrevet

Jeg har vært plaget av tett nese i hele svangerskapet og får beskjed hver gang jeg kjøper nesespray:max 10 dager!! Men nå har jeg fått beskjed om at zymelin kan gravide bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...