Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Var forkjøla i august og har etter det vore plaga med tett nase, bruker nok meir otrivin og rinoxin enn det som er lov, men ein skal jo klara å pusta (det er jo tungt nok frå før om ikkje luftvegane skal vera tette også). På tide å trappa ned på forbruket, nokon som har gode råd mot tett nase?? Noko som kan luktast på som ikkje er farleg, feks? Eller andre gode råd. Saltvatn funke ikkje - så er det sagt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Saltvann! Engangskapsler eller sprayflaske, står sammen med de andre nesetingene på apoteket. Synes det fungerer mye bedre enn de andre merkene (som de på apoteket i går sa jeg ikke skulle bruke når jeg var gravid..... hm) - men saltvann kan du bruke så mye du vil av. Og - du kan også lage ditt eget, kok opp litt vann, ha i endel salt, la det løse seg opp - fyll opp et glass (etter at det er blitt kaldt eller lunkent - og sniff inn! Gjør underverker for nese, hals og hele bihulesystemet. :-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Nå så jeg du hadde skrevet at saltvann ikke funka... sorry. Da har jeg ikke noe godt råd, annet enn det hjemmelagde - det blir mye sterkere...
Gjest Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Takk for tips, sjøl om eg har prøvd det, problemet med saltvatn er at det renskar opp, men eg er like tett etterpå
makj Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Jeg har vært plaget av tett nese i hele svangerskapet og får beskjed hver gang jeg kjøper nesespray:max 10 dager!! Men nå har jeg fått beskjed om at zymelin kan gravide bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå