Gå til innhold

Navn etter oldemor...

Sibylla

Anbefalte innlegg

Hei!

Min farmor ligger på det siste nå. Noen kommer og noen går hetes det. Hun har ett veldig spesielt navn. Nelly Helena Petronelle.Jeg har ett spesielt forhold til henne, og synes dette er forferdelig trist.Hun er ett nydelig menneske. Om vi får en jente denne gangen, har jeg lyst til å gi henne ett navn etter oldemor. Jeg selv er oppkalt etter en tante fra ett annet land (ikke nick), litt spesielt, men for meg betyr det litt at det er tante jeg er oppkalt etter. Tenkte kanskje navn Nellie. Hva synes dere om det?

Ha en fantstisk dag!

Sibylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville absolutt brukt Petronella, evt. Petrine?

Helena er også fint. Nelly liker jeg ikke.... Ser av en alle annen grunn for meg ei middelaldrende kjerring med hårruller i håret ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gå for Petronelle. Så kan hun kalles Nelly.

Nelly og Petronelle i samme navn er i grunnen ikke så vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns oppkalling er en veldig fin ting, spesielt når den personen du oppkaller etter har betydd noe helt spesielt for deg. Ville gått for det.

Nelly syns jeg er skjønt, kjenner en jente på 13 år som heter det, og en gammel dame på 83 år.

Helena er nydelig da!<3

Petronelle liker jeg faktisk. Syns det er et navn med klasse. Syns det er penest viss det er i slutten av ett dobbeltnavn. (Men liker foressten Petronella bedre)

For å gjøre det litt mer spesielt enn å bare kalle henne Helena, ville jeg enten kalt henne:

- Nelly Helena

eller...

-Helena Petronelle ( Langt og tung egentlig, men syns det blir litt mer spesielt og særegent med Petronelle bak, og så er det jo oppkalling, det er jo flott da! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nelly er greit, men Elly syns jeg er kjempefint. Helena er også flott. Syns forresten Nellie er finere enn Nelly.

Fin tanke å oppkalle oldemoren din, min mormor har et like spes navn, har lyst til å oppkalle henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...