Gå til innhold

Assistenter til familiebarnehage søkes (bærum øst)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg søker etter assistenter til å jobbe i familiebarnehage. Kanskje er du allerede dagmamma, men kunne tenke deg å jobbe under mer ordnede former, motta veiledning fra en pedagog og sansynligvis motta høyere lønn?

Søker både etter assiastenter som kan jobbe i sitt eget hjem og assistenter som kan jobbe i andres hjem. For å kunne jobbe i eget hjem må man ha en bolig som er egnet til å ta imot 4-5 barn mellom 1-3 år, og ha tilgang på trygge lekeområder ute.

Jeg er i ferd med å starte opp en familiebarnehage i Bærum øst. Jeg har selv mange års erfaring fra barnehage som styrer og pedagogisk leder. Målet er å være klar til å ta imot de første barna ved nyttår, så sant ansettelser og lokaliteter er i boks.

Interessert?

Ta kontakt på mail; [email protected]

Anne

Fortsetter under...

Hei Phandom

Min bolig ligger i Oslo Vest, ved T-bane, og er absolutt egnet til å ta imot 4-5 barn mellom 1-3 år. Og jeg ønsker å jobbe som assistent i mitt eget hjem, motta veiledning fra pedagog, og sansynligvis motta høyere lønn. Har forresten ikke vært syk en eneste dag på 7 år, og har nåværende kunder som gjerne er med på en omgjøring fra dagpappa til familiebarnehageavdeling.

Men: Jeg ønsker å være en avdeling med kun tre barn, da jeg mener jeg får det til best slik, selv med veiledning fra pedagog. (Har vært hvit dagpappa i årevis, aldri med mer enn tre barn).

Er du interessert? Selv med tre barn hos meg skulle det bli penger nok i statstøtte og foreldrebetaling til en ordentlig lønn til meg og noe til eier og pedagog.

Du må gjerne sende meg en søknad på overnevnte mailadresse, men du må nok forvente å ha 4 barn i vertshjemmet. Jeg følger selvsagt loven for hvor mange barn man får ha i en familiebarnehage, og dette tallet er inntil 5 avhengig av alder.

Annonse

De fire barna i en av Phantom's avdelinger vil jo ha en voksen tilstede hele åpningstiden. Mens de 9 barna i komunal småbarns avd typisk har to voksne sammen med barna samtidig i 70-80% av tiden p.g.a. tidlig/senvakt, møter, pauser og fravær uten vikar.

Min egen greie er derimot å passe kun tre barn for en ordentlig lønn. Så jeg ville sagt ja til å være ass i en foreldredrevet familiebarnehage med kun tre barn pr. ass, om muligheten skulle dukke opp. Eller å jobbe i småbarns avd med tre voksne på 9 barn, og så kort åpningstid at alle tre voksne var der hele tiden. Møter fikk være utenom åpningstiden, og pause trengs ikke for min del.

I en kommunal barnehage er det 3barn per voksen, i familiebarnehage er det lov til å ha 4små barn pr voksne...

det er er heller ingen lov som sier at du ikke bare kan ha 3barn, men da får du ikke statstilskudd for mer enn tre barn, og du trenger ikke å ha førskolelærer mer enn det tilsier for 3barn...

Lykke til..Har drivet fa,miliebarnehage i 4år, går inn i det 5året)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...