St. Hans Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jenta mi på 16 måneder begynte i barnehage i går. Det er en familiebarnehage med 9 barn - og en innekatt. Datteren min har atopisk eksem og er under vurdering for astma. Jeg er selv allergiker og har mange i familien som har astma/allergier. Jeg regner med at datteren min er disponert for det samme. Jeg ble rett og slett skuffet og bekymret da jeg fant ut at katten går fritt rundt i barnehagen. Selv fikk jeg en allergisk reaksjon bare av å være noen få timer på tilvenning... Finnes det noen regler som tilsier at det ikke er lov å ha dyr inne i barnehagen?? Det sto i beskrivelsen at barnehagen la vekt på kontakt med dyr og natur, men jeg tenkte at da går de tur og ser på hesten som beiter...eller noe sånt. Det er helt håpløst å få barnehageplass i det hele tatt her omkring, følger ikke at jeg har noen valgmuligheter, og at jeg blir nødt til å ta opp dette på en saklig måte. Kan noen gi meg argumenter??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 hmmmm.......er jo ikke greit med kattt for datteren deres sin del, siden hun er veldig disponert for allergi. Tror likevel ikke du kan kreve at de kvittter seg med katten siden det er en familiebarnehage. Dilemma det der siden du sier det er vanskelig å få plass andre steder. Jeg tror knaskje jeg ville ha vurdert dagmamma ( sjekk at hun ikke har husdyr først ;p) og håpt på plass et annet sted fra neste opptak.
jazza Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Kan du ikke ta det opp, og spørre om de ikke kan ha katten i en annen del av huset på dagtid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå