Gå til innhold

Termin 8juli


Fiola83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg har termin den dagen. Er mao 4+6. (fire veker og seks dagar). Det er det samme som å gå i 5.veke. Viss du går på "din egen side" vil den alltid telle for deg. Kult at det er fleire med termin samme dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også termin 8.juli, også 4+6 i dag.

Har prøvd terminkalkulatorer litt rundt omkring, og har fått flere datoer; 6, 8 og 9 juli, så "valgte" meg den i midten ;)

Moro med noen man kan følge hele veien :) Hvordan er formen deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

Jeg har også fått termin 8.juli, men er bare 4+4 idag...! Har fått 9. og 10. juli også, men er så utolmodig, så jeg valgte den nærmeste, hehe!:o)

Bare trøtt jeg...ellers ikke så mye-litt svimmel kanskje! Må bruke briller hele tiden merker jeg, og det måtte jeg ikke før.

Formen din da?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo heldig!

kan ikke klage jeg heller, er oppblåst og har fryktelig ømme pupper, blir kanskje litt fortere slapp og trøtt, også har jeg vel ikke akkurat blitt mindre følsom...;)

 

gleder meg enormt til 2 tri, da kan man virkelig glede seg!

har liksom alltid gledet meg til å gå gravid, har alltid vært veldig fascinert, men nå føles det litt som et vakuum, før man kommer seg over til den "sikre" grensa.

 

er dette din første?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er så trøyt at eg har vore heime fra jobb i dag... Var heilt utmatta etter ein lett arbeidsdag. Litt dårlig samvittighet, for eg kan jo ikkje tenkja sånn kvar dag. Har vore litt svimmel, kjenner av og til rare følelsar nede i magen, litt uvel, men har det bra.

 

Har forresten og fått både 8. og 10.juli, og valgte den første. Er altså kanskje berre 4+4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, føler det akkuratt som deg, er utrolig fasinert av at jeg faktisk går rundt og "produserer" et lite menneske inni meg, men så synes det ikke...ville gjerne at det skulle bli en liten kul på magen med en gang jeg!:o)

Jo, jeg er jo forsåvidt ganske oppblåst og har ømme pupper også, men mamma fortalte at det ofte er lite symptomer så tidlig. Vi må bare vente til hcg'en stiger mer...jeg for min del synes det holder med å være trøtt og sliten jeg - det tar på!:o)

Dette er min første ja, utrolig spennende. Vi tok faktisk det første bildet av magen den dagen jeg testet og skal gjøre det hver mnd fremover - det blir gøy å se utviklingen på den måten også da!:)

Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet!

dette er "vår" tid, følg signalene kroppen gir deg :)

 

mange som sier ting faller på plass i 2 tri, måtte tiden rase avgårde...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt fint,for på babyverden kom det opp at jeg kunne slappe av mer fra julaften, sånn med tanke på SA. Hadde på en måte vært greit at folk visste det, viss jeg blir trøtt og kjedelig, men skal nok klare å vente en stund til. Det er jo utrolig tidlig! Når har dere tenkt å fortelle noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mamma, pappa og svigers dagen etter testen, men venter med resten av slekten til julaften!;o) Litt av en julegave det!;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at vi er flere med termin samme dag!!!

Kjenner igjen utålmodigheten, har ei jente fra før, og regner med at alt skal gå bra, men kan likevel ikke vente med å komme i 2 trimester.

 

Vi har ikke fortalt til andre enn vår datter, og et vennepar som også skal ha barn snart. Føler meg som en sprengladning klar for å eksplodere, har så lyst til å rope det ut til hele verden!!

 

Når det gjelder symptomer har jeg øme pupper, fryser masse hele tiden, må tisse ofte og "akutt", . Nesa rennre, og jeg er sår i munnen.

 

Er litt stressa for tiden, har både jobb og skole. Beinhardt kjør framover, vet ikke hvordan jeg skal rekke alt. Spørs om man ikke må ty til delvis sykemelding etterhvert. Livet inni oss er tross alt viktigere enn jobb. Skulle ønske jeg hadde råd til å studere på heltid, men sånn er det dessverre ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første og :)

Ja, det blir litt av en julegave om alt er bra til da (bank i bordet:)

 

Vi fortalte det til foreldrene våre med en gang, og søsken. + at vi ble avslørt av et vennepar! de spurte rett ut, og da klarte ikke jeg holde meg, eier ikke pokerfjes!

 

kanskje dere har noen råd;

jeg har tenkt mye på dette i forkant, om å fortelle eller ikke.. hadde vært veldig deilig å vente til 3 mnd, for sier man det da, kan man liksom glede seg mer. Men samtidig har jeg tenkt at, om det skulle skje noe vil jeg jo trenge støtten fra de nærmeste og da fortelle det uansett.

 

skal feire bursdagen min neste helg -snakk om timing- med en del folk her hjemme, om jeg ikke forteller det, må jeg planlegge godt hvordan jeg skal klare drikke alkofri vin el noe, uten at noen merker det. Hvis noen spør rett ut der, blir det ekstra vanskelig, da klarer jeg hvertfall ikke holde meg!

så jeg lurer på om vi skal si det da? Da er jeg 6 uker på vei.

 

åh, dette er ikke lett!

Hvordan holder dere det skjult?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt lyst å fortelle det til mamma, hun er jo mamman min, men da føler jeg at svigers også må få vite det, og det orker jeg ikke, det er alltid så mye styr med dem. (spes svigermor). Må fortelle det til mamma pr telefon, dessuten, og det er ikke det samme. Hadde hun vært her, hadde hun visst det med en gang, hun har en utrolig teft på slikt. Det er vel kanskje sånn det er når en har vært gjennom det mange gangerl

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Jeg har også termin 8. juli. Tenker nesten ikke på annet om dagen, litt dumt når eksamen nærmer seg med stormskritt.

 

Har dere bestilt time for første svangerskapskontroll, forresten? Eller venter dere litt? Jeg bestemte meg for å bytte fastlege til studenthelsetjenesten, fordi det er mer lettvint for meg. Da sa damen i telefonen at hun kunne sette meg opp på en time med èn gang, ettersom det er litt venting. Så nå skal jeg inn den 27. nov. Litt tidlig, men det ble så hektisk med eksamen ukene etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ringte legekontoret for å spørja litt. Då sette ho opp ein time hos lege, men det er ikkje før 6.desember, då er eg vel 10+2, håpar eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et bra tidspunkt. Jeg fikk beskjed at det var vanlig å komme mellom uke 8-12, så da treffer du jo godt! Jeg skal være 8+3 på timen min. Herlighet, tror jeg må skrive ned noen spm eller noe. Men aner liksom ikke hva jeg skal lure på så tidlig, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skulle ønskt at det var litt meir sikkert, eg. Det er so fryktlig lenge å gå og venta mens eg ikkje veit om det kjem til å gå bra. Trur jo egentlig at det skal det, men ein veit jo aldri. Nesten seks veker til kontroll er kjempelenge,og han kan vel egentlig ikkje finna noko ut om babyen. Eg berre glede meg til å ha eit lite menneske i armane mine! Bør vel kanskje ikkje tenkja so mykje på det, kan jo snart bli litt gal... Men veka fram til eg kunne ta gravitesten var jo egentlig minst like lang... Får vel berre prøva å gjera på andre ting og, sjølv om det ikkje er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, jeg kjenner følelsen. Utrolig hardt å gå å vente så lenge. Det er nesten som om jeg ikke er sikker på at jeg er gravid, liksom. Ettersom det "bare" er 4 gravitester, uteblitt mens og ømme pupper som kan bekrefte det. Skulle liksom ønske noen kunne tatt meg til en undersøkelse med èn gang og fortalt meg: "jepp, du er gravid og alt ser bra ut"

 

Hvor lenge prøvde dere før det klaffet? For oss gikk det ganske fort. (2pp)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koslig med andre som har termin i Juli da ;)

Med meg kommer det ann på terminkalkulatoren, datoen variere mellom 9 - 6 juli. Eg er i dag 4+6 på vei ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me klarte det veldig fort, 1pp!! NEsten litt for lett i forhold til kva eg frykta! Viss heile svangerskapet går bra, er eg jo uforskamma heldig. Dette er min første. Har du fra før?

 

Veldig fint at andre som føler som meg! Tenk om det sto på gravitesten: Gratulerer - du har ein sunn og frisk baby i magen som heilt sikkert kjem til å klara seg fint! Det hadde vore noko:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha:) Ja da hadde jeg følt meg lettere til sinns! Dette er vår første også. Gleder meg så veldig mye. Litt spent på hvordan det vil gå å kombinere studier og barn etterhvert. Men jeg har ikke så mye igjen, og mange har jo gjort det før meg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er veldig glad eg får permisjon! Har begynt å gle meg til fri frå jobben allerede, men veit jo det er lenge til. Likar jobben godt, men det er tungt å gå no, for eg har vore so sinnsjukt trøtt dei siste vekene. Har grått på vei heim fra jobb berre fordi eg er trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å ha permisjon fra studiene ett semester, og begynne på'n igjen våren 08. Har to deltidsjobber ved siden av studiene, begge har jeg hatt i flere år, men nå har jeg sagt opp! (gjorde det før jeg ble gravid altså, for det toppet seg rett og slett) Det er en sååå deilig følelse... Nå jobber jeg bare frem til opplæringen av de som skal ta over etter meg er ferdig:) Så blir det lesning, lesing, lesing, eksamen og juleferie. Etter jul venter en ny deltidsstilling på meg (samme sted, bare annen jobb) Den nye jobben er mye mer relevant for meg, mer fleksibel og bedre betalt. Og jeg kan ha den så lenge lege føler jeg orker. Men jeg må si jeg er veeeldig trøtt om dagen jeg også. Satser på at det blir bedre i 2. tri.

 

Du får bare høre på kroppen, PrøvLykken. Hvil deg når du er trøtt og sliten. Har du mulighet til å ta deg 10min hvilepauser på jobb, kanskje? Det gjør jeg på lesesalen. Sovner som en stein og føler meg bedre etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...