M@mm@ til gutt og jente Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hvor mye har dere på barna når de ligger ute i vogn i voksipose.Det er mellom 2 og 5 kuldegrader her på østlandet...
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 lurer litt på det samme.. men nå ligge snuppa ute i vogna si, og hun har på seg to ullbody´s, ullstrømpebukse, ullbukse og strikket ulljakke, og nedi voksi´n. og tjukk lue og votter. kjente på henne i sta, og hun var god å varm. fikk voksi´n sist uke, så driver å prøver meg frem:) tror kanskje at hun kunne klart seg med bare en body og strømpebukse, og ulljakka.. vi får se når hun våkner:) hun våkner jo vel om hun er for varm tenker jeg!!
Gla-mor Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Leste at voksiposen fungerer som en tjukk vinterdress, dvs. ha det samme under som man ville ha hatt under en foret vinterdress (body og strømpebukse, og ekstra genser og bukse hvis det er veldig kaldt). Lue og votter fordi hodet og hendene ofte stikker utenfor. Har bare ulltrøye og strømpebukse nå når det er over 0 grader, prøvde med jakke og bukse i tillegg, men det ble veldig varmt. En grei regel er 1-2-3 lag, innerlag (ulltrøye/bomullsbody), mellomlag (genser/jakke/bukse, antall lag etter hvor kaldt det er, og unødvendig med mellomlag ved foret ytterlag), ytterlag som er vindtett evt vanntett senere når disse små skal plaske i sølepyttene.....
Mathoka Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg har på ullbody, ullstrømpebukse og en jakke+ lue da...da er han akkurat passe varm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå