Gå til innhold

Større / sjanse ved ICSI kontra IVF?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om graviditet har lik sjanse ved Icsi kontra IVF? Noen sier det er bedre sjanse ved icsi, da de har fått hjelp og "spart" energi. Men er dette sant?

Jeg satt inn to egg med ivf i vinter, denne gangen ble det to egg ved icsi pga dårlige svømmere.

Hem...

Fortsetter under...

Hei Blåklokka.

Jeg har alltid hørt at det like stor sjans med ivf som ved icsi. Tror ikke det spiller noe rolle at egget har fått hjelp til å bli befruktet.Det er vel ikke avgjørende for at egget skal fortsette å dele seg og feste seg.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til.

Hei Blåklokka.

Tror det er omtrent like stor sjanse til å bli gravid med ICSI kontra IVF. Det er vel helst i forbindelse med selve befruktningen av egget den store forskjellen ligger. Selv fikk vi ingen befruktning ved vanlig IVF (ser ut til at mine egg ikke er særlig villige til å la sædcellene trenge inn (tykt eller hardt skall), mens ved ICSI ble halvparten befruktet.

Har forøvrig lest et par steder at noen mener det er større sjanse for at fosteret ikke er friskt ved ICSI, siden en sædcelle som ikke er helt i "storform" får hjelp til å befrukte egget. Dersom dette er riktig er nok ikke risikoen for det særlig stor, det var i alle fall ikke noe vi tenkte på da vi skulle sette tilbake ett av våre ICSI-egg, og heller ikke noe legene på Riksen sa noe om.

For oss gikk det veldig bra, har termin i midten av desember. Håper dere lykkes like bra, til og med sjanse for tvillinger, ikke verst.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...