Gå til innhold

Til dere som har kjøpt sprinkelseng på ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt der og den viser seg å være litt mindre enn normalt. Så det jeg da lurer på, hva madrass kjøpe dere?? og hva heter den??

Er så usikker på hva madrass vi skal kjøpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle ikea-sengene er sånn - det er egne standarder som avviker litt fra de vanlige norske. Det gjelder forøvrig både senger, madrasser, dyner og dynetrekk... så du bør enten kjøpe en ikea-madrass, eller en annen type madrass som du kan skjære til.

Skrevet

Men hva type madrass skal jeg kjøpe der?? er skikkelig usikker. Synst alle virker så myke

Skrevet

Vi har kjøpt ikea-seng + madrass der, for den passer jo senga, i motsetning til andre standard-madrasser. Greit å være klar over at ikea har sin egen standard :)

Vi kjøpte den nest dyreste madrassen, innbiller meg iallfall at de dyreste er best, men ikke vet jeg. Tror den het Sussa...

Vi kommer ikke til å kjøpe dyne/pute/sengetøy på ikea (annet enn laken som passer til madrassen) fordi her har de også egne mål.. Vil kunne kjøpe sengetøy andre steder enn på ikea...

Skrevet

Vi kjøpte madrass og overmadrass på ikea også. Tror madrassen vi kjøpte var den dyreste de hadde. Dyne og pute har vi kjøpt andre steder slik at de har vanlig standardmål.

Skrevet

Det er vel ikke riktig at Ikea har "sin egen standard" når det gjelder størrelser på madrasser, dyner, sengetøy osv? De bruker vel svensk standard, som uheldigvis er forskjellig fra den norske? Jeg jobbet på Åhléns tidligere (også svensk) og der solgte vi sengetøy med svenske mål (måtte alltid huske på å opplyse kundene om at dette var andre mål enn vi har på våre dyner, madrasser ol). Etterhvert innførte de norske mål på sengetøy i Åhléns-butikker i Norge.

Skrevet

Vi kjøpte sprinkelseng på ikea, og kjøpte også madrass der. Husker ikke hva madrassen het, men den kosta 300-400 kr. Håper dette var noe hjelp... Det var en helt ordinær madrass. Vi kjøpte med overmadrass også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...