Gå til innhold

Symptomer på pms vs graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg har ikm på kommende mandag el. tirsdag og prøver nå å overse typiske kommende-mens-symptomer så godt jeg bare kan. Det lykkes ikke helt, men jeg trøster meg med at pms-symptomer kan være ganske like tidlige gravid-symptomer.

I den forbindelse hadde det vært oppløftende å høre fra dere som har blitt gravide om typiske pms-symptomer dere har hatt til tross for at dere var gravide... hvis det var forståelig? Jeg har jo ømme pupper og menslignende smerter før mens hver mnd, men vil jo nødig avskrive dette kun som pms-tegn ;-) Er det fortsatt håp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929928-symptomer-p%C3%A5-pms-vs-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet positivt for første gang nå på tirsdag, og det var lite som tilsa at det jeg kjente skulle være noe annet en pms. Hadde murringer, ømme pupper osv. Det eneste er at de ømme puppene fortsatte inn på ikm dagen, de blir vanligvis borte dagen før. I tillegg forsvant også pms-humøret, uten det det kom noen mens. Så selv om jeg faktisk er gravid, er jeg ikke noe særlig plaget med humøret, bare litt emosjonell.

Uansett, har følt meg mye mer gravid tidligere, når jeg ikke har vært det. Og de små endringene som faktisk var der hadde jeg nok ikke vært i stand til å se som graviditetstegn på forhånd, kun nå i etterkant kan jeg analysere det til å være det. Det kunne også ha vært en vanlig liten svingning.

Murringer og ømme pupper er der fortsatt, og etter det jeg forstår kan det var en stund.

Så jeg synes absolutt ikke at du skal avskrive noe som helst før du har fått bevis. Som vanlig er det vel bare å vente, dessverre.

Tusen takk, Charlo! Det var akkurat sånne ting jeg ville høre :-D Ventetiden er det ingen som kan gjøre noe med, dessverre... Bortsett fra tante rød som kan komme for tidlig, og det ønsker vi jo ikke!

Koselig at du fortsatt er her, forresten :-)

Annonse

To negative tester og full flom da jeg våknet i morges. Og jeg som trodde EL på bursdagen min skulle gjøre hele utslaget ;-)

Vi får prøve igjen neste mnd, du og jeg og alle andre:-) Synes du ikke dette har vært en merkelig måned her inne? Har noen i det hele tatt testet positivt siden gravid-rushet i tidlig/midten av oktober? Kanskje desember blir en knallmåned?

Så dårlig gjort å komme sånn!:-)

Etter at jeg har lyttet så intenst til kroppens signaler denne måneden har jeg virkelig trorr at jeg hadde vært så heldig å blitt gravid, men neida...

På´n igjen på en ny periode:-)

Skal ihvertfall ikke stole på denne kroppen neste gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...