Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Del Skrevet 2. november 2006 hei Ble mamma for to måneder siden og desverre ser det ut som han har arvet min pytone hud. Håper ikke allergien også kommer. Jeg ser mange her inne bruker babyoljer og disse har jeg ingen god erfaring med. Snakker altså på meg selv som atopiker. De legger seg bare som et ekkelt lag på huden, i karet og på klærne etterpå. Huden trenger luft.Brukte første disse sebamed produktene på han men synes det også bare var ekkel. Anbefaler derfor balneum hermal. De hadde den på sykehuset på barsel så den kan babyer bruke. Etter badet i smører jeg med rød apobase på vinteren. Mindre fet på sommeren. Viktig for de som har atopisk eksem at man ikke tar på nyvaskete klær etterpå, men de man hadde på, grunnet fettet. Mørke klær suger ut mer fuktighet av huden faktisk. Når det er kaldt ute er jeg også nøye med å ikke vaske ansiktet, da man trenger fettet. Min beste krem er den sykehuset blander. Man velger krem selv, locobase, essex og så blander de. Den jeg tar er essex med propylenglycol. Denne vet jeg ikke om passer til barnehud. Bare noen råd som virker på meg og babyen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddin Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 tar gjerne i mot små tips:-) Balneum hermal har vi aldri vært borte i før. Er dette apotek vare ? Hører gjerne fra deg igen Hilsen mor til atopikere. http://sosken.blogdrive.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7024714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #3 Del Skrevet 13. november 2006 Hei Litt seint svar men, ja balneum selges på apotek. Desverre er jo apotekene nesten blitt mer parfymeri så ikke alle fører dette produktet. Bor du nært et sykehus apotek har de det der. Balneum erstatter såpe og trekker ned i huden og virker betennelsedempende. Dvs at slike honninggule skorper renses samtidig og man sparer huden for bruk av kortisoner. Noen ganger må jo selvsagt det også til. Barn blir veldig irriterte etter bad da huden klør så derfor bader jeg aldri sent på kveld før legging. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7068632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddin Skrevet 15. november 2006 #4 Del Skrevet 15. november 2006 Tusen takk :-) nå er uke etter at vi avsluttet siste behandling med Kp bad og kortison etc. er vi i gang igjen. Oppdatert på httå://sosken.blogdrive.com Blir helt ødelagt av dette, trenger noen oppmunternede ord. Jobber redusert pga at dette tærer på meg psykisk - sitter på jobben nå og kjenner at tårene ikke er langt unna. Godt jeg skal hjem om ikke lenge, men frykter hva som vil møte meg i barnehagen i dag. Forhåpentligvis er det bedre, men hjemme venter behandlings bad og etterfølgende smøringer. Takk for at du ville høre på meg :-) godt å lette hjertet av og til, utenpå er man jo så redd for å knekke. Nå skal jeg jakte på Balneum :-) Håper det står bra til hos dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7094689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 hei Huff så stritt dere har det. Har du vurdert å prøve å få deg sykemelding? psykisk stress hos foreldre påvirker barna. Som igjen fører til økt eksem.En annen ting er å få litt avlastning. Barna dine vil nok plages en stund og da trenger de voksne krefter. Andre kan bade og smøre. Av og til er det akkurat det som hjelper på sykehus. Kjedsomheten og det at andre steller. Blir ikke maktkampene, foreldre som synes så synd på barna og det negative samspillet som av og til skjer rundt eksem og allergi.Går ut fra at det av og til også skjer hos dere.Gjett at jeg kjørte foreldrene mine. De sto på hode for meg med sin dårlige samvittighet. Barn gjør ikke det med vilje, blir bare sånn. Jeg syntes kaliumpermanganat bad var veldig vonde for man blir så tørr av det. Kanskje barna dine også har det slik. Jeg "jukset" derfor med å hoppe rett over i balneum hermal og få opp fuktigheten. Jeg går ut fra at barna dine er under behandling på hudavdeling så dermed har du prøvd alt. Det er desverre bare å holde ut og håpe at det gir seg. Sydenturer er å anbefale hvis du ikke bor i sør og kanskje har veldig mye sol fra før. Selv var jeg ut og inn av sykehus i 4 år for det så en dag bare gav seg. Var igjennom alt fra healing, urter, cellegift, immunsuppresiver og var gitt opp av alle. Jeg skiftet jobb for å få ned stress, flyttet, la om kosthold og la inn hviletider. For et styr.Nå holder jeg det i sjakk. sønnen min har ikke utviklet noe mere enn veldig tørr hud som er stiv og lett kan sprekke. Håper dere kommer inn på voksentoppen. I tyskland hvor jeg var au-pair en gang fikk man kalsium brusetabletter mot kløe. Man skulle drikke det i forbindelse med bad. Jeg synes faktisk det hjalp litt men fikk det til slutt ikke ned. Blæh så styggt selv med appelsin smak. Lykke til Sender masse aveksematiserende tanker(nytt ord) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7109668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddin Skrevet 17. november 2006 #6 Del Skrevet 17. november 2006 tusen masse takk for dine aveksematiserende tanker :-) Sykemelding ja .... jeg som aldri har vært sykemeldt gikk på en skikkelig smell nå i høst. Blanding av alt for mye jobbing + syke barn, jeg klarte neste ikke å stå opp av sengen og det skremte meg. Jeg skal jo være både høyt og lavt på jobb, og være den supermammaen alle vil være. Men nå sa kroppen stopp - og i dag jobber jeg 50 % ut november og jobber veldig med meg selv for å komme tilbake 100 % i desember. Det har vel ikke gått opp for meg før nå at denne sykdommen har tæret på meg psykisk, noe som er veldig uheldig ettersom jeg kanskje hadde klart å berge meg selv om jeg hadde klart å erkjenne dette for meg selv litt før. Sydentur er booket for mars måned og jeg ser gleder meg :-) takk for at du er der ute et sted, det betyr masse for meg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7121386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 27. desember 2006 #7 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei til dere som sliter med eksem. Gjett om jeg kjenner meg igjen da. Har hatt kraftig atopisk eksem siden jeg var 6 uker gammel selv. Nå har jeg fått en liten gutt, 7 måneder, og han har allerede fått kjempetørr hud, matvareallergi og sliter med elveblest. Skal også ut og kjøpe balneum i morra etter å ha lest her, takk for tipset. Skal bestille time hos homeopat til lillegutt tenkte jeg. Jeg har nemlig vært ut og inn av alle hudlegekontorer som finnes i Møre-og Romsdal de første 16 årene av mitt liv, prøvd sikkert 10 forskjellige hydrokortisoner, kaliumpergamanat, tjære, melk- og oljebad, strutsefett, lysbehandling..... you name it! For meg snudde det den våren jeg begynte å gå til homeopat og akupunktør. Jeg forandret kostholdet mitt også, holdt meg unna alt som kunne irritere. Og fremgangen var stor etter bare 6-8 uker! Etter den gang har jeg bare hatt 1 runde med homeopat (er nå 30 år), og holder det i sjakk stort sett uten kortison. I dag har jeg kun tørre og sprukne hender, ellers er det ingen spor av eksemet som nesten dekket kroppen min da jeg var liten. Jeg sier ikke at det er løsningen for alle, men for meg var det redningen. Jeg fikk mer hjelp der på noen uker enn 16 år hos hudleger, og har siden den gang ikke vært innom en hudlege. Kan jo være verdt et forsøk for dere som er fortvilet og har lyst å prøve noe nytt. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6929823-mine-eksemr%C3%A5d/#findComment-7565302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå