knærten71 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 hei min baby(ikke prematur) på to måneder blir fort overstimulert, ser vekk, gråter og holder det gående i opp til 6-7 timer. Mange snakker om hvor "lett det er å ta baby med seg fordi man har jo maten med seg". Første gang jeg merket det var når han våknet da vi trillet gjennom kjøpesenter. Alle lysene gjorde han helt fasinert. Igår var vi for andre gang på besøk hos andre. Alle nye lyder gjorde at han skvatt, også stemmer. Lysene, farger og bilder gjorde at hode gikk rundt på han og det endte med utrøstelig gråt, lett sovning og på igjen i 6 timer. Det samme er når vi har besøk. Hjemme har vi funnet signalene at han trenger ro så det går fint når det bare er oss to. Han babler, smiler, sover og spiser godt. Noen andre som har slike erfaringer? Introduserer dere gradvis?
Gjest Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Odin ble veldig lett overstimulert de første månedene. Det tok litt tid før jeg forsto ham. Han ville ikke bli båret eller kost med. Det er jo vanlig å gi et barn nærhet og kos når det er urolig, men Odin roet seg når jeg la ham ned på magen med en smokk. Da sovnet han som regel. Det kunne være på gulvet, i en sofa, hvorsomhelst.. Han ville stort sett bare være i fred. Jeg var litt bekymret for dette, men da han var ca 3.5mnd, begynt han helt plutselig å bli kjempeinteressert i omverdenen. Han tok igjen det tapte på motorikken raskt, og er nå helt på gjennomsnittet (6mnd). Han har i tillegg ble en skikkelig kosegris. Får aldri nok kos, og koser velvillig med hvem som helst ) Det går seg nok til helt av seg selv for dere også.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Typisk det med kjøpesenteret, det slo aldri feil hos oss at han våknet og illskrek når vi var på handletur. Lyd og lys er jo kraftige stimuli for babyer, så det er viktig å beskytte dem den første tiden (3-6 første ukene), og så ta det i små posjoner. Fungerer bra med små dupper når det er for mye for han, gjerne i litt stille og rolige omgivelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå