Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Har tatt reductil i 6 dager nå,fikk siste mens 14.10....har lest at man ikke skal bruke reductil når man prøver å bli gravid,så mitt spm da er hvis jeg er blitt gravid denne mnd kan fosteret ha tatt skade av dette? Tok siste pille i går,men har jo mest trolig hatt eggløsning i helgen som var......
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Hvis du blir gravid mens du går på disse pillene kan fosteret ta skade. Det er det som er grunnen til at man ikke skal ta de mens man prøver engang siden man da ikke vet når men blir gravid og virkestoffene fra pillene sitter i kroppen en stund.
Anonym_her_inne Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Vet ikke om du skal bli så bekymret jeg... Ingen organer blir anlagt før det er gått et par uker av graviditeten. Fosteret er heller ikke koblet på mors blodomløp før etter flere uker. Dersom et embryo blir skadet av medikamenter vil det mest sannsynlig ende i en SA. Som den lokale gynekologen sier, det er UHYRE sjelden at et foster blir skadet av noen medikamenter! Så tvi, tvi! Men, hvis du prøver å bli gravid er det nok lurest å kutte ut slankepiller! Du kan jo trene istedenfor, det tar fosteret ikke skade av, tvert imot. Det øker blodgjennomstrømningen i livmoren. De pillene du har tatt de første 14 dagene av et svangerskap har mest sannsynlig ikke skadet fosteret, MEN de kommer til å gjøre deg urolig, og det er de ikke verdt, så mitt råd er: kutt slankepiller i prøvetiden=)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Hei:) Tusen takk for svar:) Jeg hadde kun tatt de pillene i 6 dager så fornuften sa meg at det ville jo være usannsynelig at de hadde gjort skade så tidlig,og som du sier så hadde nok kroppen ordnet opp selv hvis noe hadde vært galt så tidlig.Men er veldig takknemlig for svar fra deg,og vær trygg,de pillene er gjemt innerst i skapet og skal ikke frem på lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå