Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 får det av og til, hva kan det være? flere?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 kjeden? vel, en kjede er som skjent ikke sterkere enn sitt svakeste ledd...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 hvilken kjede er det du snakker om?? svarer nr.1
mammantil2+1 Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Det kan hende at det er strekking av livmor etc du kjenner. Det vokser og vokser....:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 ja jeg snakker om halskjedet din idiot! slutt og svar på ting du tydeligvis ikke fatter en dritt av! HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 hihi...hormoner ute å går?? du mente altså skjeden...ikke kjeden.....thihi
Sara72 Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 Dette har jeg også hatt, men aner ikke hva det kommer av. Tror ikke det er livmoren for det kjenner jeg dra i sidene, men jeg aner jo egentlig ikke. Skal til legen i morgen og tenkte jeg skulle høre litt da!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 ok, gi lyd fra deg etter du har vært der da? HI
010307+180209 Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 Det har jeg også merket litt av, men sånn som jeg har forstått det, er det beibien som kan ligge å trykke på noen nerver, slik at det blir stikkinger i skjeden. Er ihverfall ikke noe farlig, bare litt ubehagelig.
mammantil2+1 Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Jeg hadde lignende når jeg gikk med lillemor. Du må huske på at kroppen din går fra å være en normal størrelse for deg til kanskje det dobbelte i løpet av noen få mnd. Sener, muskler, lvimoren, bekken, tarmer og innvoller alt blir strekt, forskjøvet og rett og slett ommøblert på innsiden. Hvordan skal det ellers kunne vokse et menneske der. Hvis du virkelig er usikker og bekymret ville jeg ha snakket med lege eller jordmor slev og forklar hvordan du opplever dine stikkinger. Ikke sikkert dine er like som mine eller andres.
Tommage♀♂ Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Det er helt normalt. Skjeden må jo forberede seg på å få ut noe som er "littegranne" større enn seg selv, så det er ikke rart det strekker seg og stikker=)
Lykkelig! :) Skrevet 2. november 2006 #15 Skrevet 2. november 2006 Hei! Dette har jeg funnet på fagsidene her.... Håper det er til nytte... Lykke til! Stikninger Mange kjenner stikninger i begynnelsen av graviditeten. Det kan være forskjellige årsaker til dette. Livmoren begynner umiddelbart å vokse seg tykkere når du blir gravid, dette presser litt i underlivet for det er ikke så god plass der. Etterhvert som den begynner å fylle litt mer ut i det lille bekkenet (før uke 12) så vil den også kunne presse på noen av nervene som ligger vevet ut og inn gjennom bekkenet. Båndene som holder livmoren på plass vil også strekke på seg etterhvert. De er festet på fire forskjellige steder inne i bekkenet og mange kjenner denne litt støle strekken mer på den ene siden enn på den andre. Denne litt ømme stølheten vil de fleste ha fra tid til annen gjennom hele graviditeten og de første ukene etter fødselen. Etter fødselen oppstår det fordi båndene skal "krympe" tilbake til normalen igjen. Blir stikningene smertefulle eller du også kjenner en ømhet over nyrene (litt bakpå ryggen under ribbeina) så kan det være en urinveisinfeksjon. Gravide kjenner ikke så godt symptomene på dette alltid. Når livmoren stiger opp av det lille bekkenet og svever fritt inne i bukhulen, kun holdt fast av båndene i bekkenet og livmorhalsen, vil de fleste oppleve noen gode måneder uten for mye press. Noen kjenner også at livmoren presser på urinblæren og må tisse oftere de første 12 ukene. I andre trimester (fra uke 13 ca og frem til uke 28) har de fleste det utrolig bra. Så begynner babyen og livmoren å bli såpass store igjen at presset mot urinblære øker igjen frem til fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå