Gå til innhold

Dere som IKKE bruker skrikekur:Lar dere barna skrike litt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter fryktelig m søvn om dagen.. Hun er 5 og en halv mnd.

Har hatt noen netter i et par uker nå hvor det er pupp ca 4 ganger per natt.. Minst! Legger seg uten problemer og sovner selv, men våkner etter to-tre timer og deretter hver tredje time til det er morgen.

Hun får grøt (ikke full porsjon ) to ganger per dag, ellers pupp.

Suger på totten.

Sov tidligere opptil 10 t i strekk..

Orker ikke tanken på nopen skrikekur- men tror kanskje jeg tar henne opp for fort (dvs med en gang......).

Hva tror dere? Hvor lenge bør jeg se det an før jeg tar henne opp og gir pupp? Det kan ikke fortsette slik...Kan ikke se noen tenner.

Hun sover på rom med oss og vi har ikke mulighet til å legge henne på eget rom.

Takk for råd!

maibarn:)

Fortsetter under...

hun er fortsatt så liten at det ikke er unaturlig at hun våkner mange ganger om natten, men du kan jo prøve å gi henne litt mer fast føde på dagen og se om det påvirker nattesøvnen. du kan også prøve å flytte sengen hennes litt bort fra din egen, slik at hun ikke ser deg så lett om natten, og dersom hun sutrer prøv å vent litt før du går bort. regner med at du prøver med smokk og/ eller vann før du tilbyr pupp. vet også at mange løser det med at pappa gir barne vann og etter noen netter blir det ikke så gøy å våkne, for da vet hun at hun ikke får melk.

på helsestasjonen sier de at når de blir 6 mnd, da trenger de ikke mat om natten lengre, så det kan jo hende det blir bedre av seg selv etterhvert.

lykke til!

det er helt normalt at barn i en periode når de er rundt 3-4 måender sover hele natten og siden begynner å våkne igjen flere ganger om natten. jeg synes ikke 4 ganger var noe mye jeg...

da skrikekurer er skdelige for barn håper jeg ikke du vil vurdere det, men det høres jo ikke slik ut.

kan du ikke bare amme henne og slappe av med det og heller ta en dupp på dagen med henne om du ikke får nok søvn?

Jeg er helt enig i at 4 ganger om natta er mye.Ok,noen liker å ha ungene i senga si og da er det kanskje ikke like slitsomt.Sjøl samsov vi til jenta mi var 4 mnd og da ble søvnkvaliteten hennes og vår så dårlig at hun fikk egen seng.Etter en stund fikk hun eget rom(er nå 7mnd og har vært på eget rom i 1 1/2 mnd.)Vi har avvent gradvis,dvs,drøye tiden mellom amminger.Nå får hun ikke mat før rundt 0400.Hun våkner mange ganger før det,men klarer seg fint med å få smokken da.Jeg tenkte som så at når hun bare sovner med en gang hun får puppen i munnen,da er hun ikke sulten.

Det finnes en mellomting mellom å samsove til barna er 5 år gamle (som attachment parenting guruer anbefaler ) og å ta en skrikekur.Men du skal ikke føle deg som en dårlig mor fordi du ikke orker å amme så mange ganger om natta.

Vi er alle forskjellige og jeg tror ikke barn tar skade av å nattavvennes fra 6mnd,akkurat som jeg ikke tror at barn som samsover til de er 2,3,4 eller 5 blir noe tryggere enn barn som sover i egen seng.

Men du må kanskje regne med at det blir noen tårer de første gangene du nekter en nattpupp,og det er helt naturlig.Og du trenger kanskje ikke

kutte helt ut fra den ene dagen til den andre,men trappe gradvis ned...

Det var ikke så mange råd,men...

Uansett,masse lykke til:-)

Det blir nok ingen skrikekur her nei. Både meg og mannen min synes det høres ganske voldsomt ut..Hun er jo bare en baby.

Men - skal ikke legge skjul på at jeg synes 4 ganger m mat per natt er i overkant. Jeg merker feks at jeg har litt kort lunte mht mann og den andre datteren. Og det er jo ikke så bra..

Og - hun sov sååå bra når hun var mindre. Frem til hun var 3 mnd sov hun opptil 10-11 timer i strekk, i snitt 8-9 timer iallefall i strekk hver natt. Jeg vet godt at dette ikke er normalt, men nå er det uansett bare et svakt minne..

Har bestilt den non cry sleeping boka så får vi se hva vi får til!

Annonse

jeg tenker at når lille_ f vil ha pupp så er det for en grunn...sulten eller ikke, han trenger den for å sove, det koster meg da ikke så mye å ligge på siden ved og amme ham i søvn?

og samsoving om en har en stor seng er noe av det kosleigste jeg har opplevd. å ligge ved siden av en liten_f som lager godlyder og koser seg er alltid koselig, selv når det er blitt mange ganger en kveld fordi han er forkjølet og dier mye for å bli frisk. jeg er alltid så utrolig gald for å se den lille kroppen ligge der i sengen vår...

men etter å ha pumpet i ton måender er jeg virkelig lykkelig over at jeg er så heldig at jeg kan amme ham, pumpe var grusomt!

ja...dette var bare noen andre tanker....

He he, her er snuppa like gammel, og våkner HVER TIME hele natten (dvs fra kl 20 da hun sovner, til 08 da hun våkner. Eller annenhver om jeg er heldig...tror jeg tørner snart! Men - hun har tenner som er på vei, så jeg tror det er det - kombinert med at hun er vant til å sovne ved puppen. Holder på å leser the no-cry sleep solution, så håper vi kan gjøre noe for å bedre dette. Vår jente får også grøt og fruktpuréer, og tar ikke smokk (el flaske).

Men kjenner det som du - orker ikke skrikekur.

Har kanskje ikke så mye svar...men...jeg ville ventet kanskje 2 min med å ta henne opp, sånn at du ser at det ikke bare er i søvne hun skriker. Men vet det er vanskelig - på en måte så våkner hun jo mye mer opp hvis man venter til hun får skrike seg opp.

Uansett - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...